הבורסות באירופה ננעלו בעליות בהובלת תעשיית הרכב

דיימלר עלתה ב-4.7% ■ הדאקס הוסיף 1.7% ■ ארסלור מיטאל דיווחה על הפסד של 742 מיליון דולר ברבעון השני ■ לוקאס פפדמוס, סגן נשיא ה-ECB: "לא תהיה בעיה לנקז את הנזילות בשוק, ברגע שיהיה צורך בכך"

המדדים המובילים באירופה נסגרו בעליות נאות, בניגוד לירידות החדות הבוקר בסין, ובהובלת יצרניות כלי הרכב, דיימלר ופיג'ו שהפתיעו לטובה בדו"חות הרבעון השני והמחצית השנייה. עם זאת מניות הכרייה ובראשן ארסלור מיטל הכבידו על המסחר לאור ירידת מחירי המתכות והנפט.

סגן נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), לוקאס פפדמוס, אמר בראיון לעיתון Handelsblatt הגרמני כי לא תהיה בעיה לבנק המרכזי לצמצם את הנזילות בשוק, ברגע שיהיה צורך בכך. "אי אפשר לדעת במידה סבירה של וודאות מתי כדאי להתחיל לנקז את הנזילות", אמר פפדמוס. "מה שבטוח, אנחנו נשתדל להכין את השווקים לכך".

פפדמוס הבהיר כי אין סיבה "לנקז את השוק מנזילות" בטווח המיידי. נציין כי שיעור הריבית בגוש האירו עומד על 1% כבר זמן רב, ונכון לעכשיו לא קיימים סימנים לכך שהבנק ייעלה אותו.

תוצאות דוח האשראי בבריטניה תאמו את דוח ההלוואות האחרון של הבנק המרכזי של בריטניה (BOE), שהציג שיפור בהלוואת משכנתאות, אך גם הראה שהצרכנים ובתי עסק קטנים ממשיכים להיתקל בקשיי מימון. שר האוצר הבריטי אליסטר דארלינג העביר ביקורת על המלווים באומרו שהם לא מקיימים את הבטחותיהם ושהסיוע הממשלתי אינו מעשה צדקה. אמנם, ההשקעה במוסדות הפיננסיים הגבילה את היקף התמריץ שניתן היה לספק, והפכה את הקלת תנאי האשראי להכרחית לצורך המרצת הצמיחה.

מדד פוטסי 100 ■ מדד קאק 40 ■ מדד דאקס .

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.34% ל-1.6377 דולר והליש"ט יורדת ב-0.33% ל-1.6378 דולר.

מניות בכותרות

פיג'ו הצרפתית עברה להפסד של 962 מיליון אירו במחצית הראשונה, מרווח של 733 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. פיג'ו דיווחה על הפסד תפעולי של 1.322 מיליארד אירו, לעומת רווח תפעולים של 1.029 מיליארד אירו במחצית הראשונה של 2008. אנליסטים בסקר של "תומסון רויטרס" חזו הפסד נטו של 926.5 מיליון אירו.

חברת דיימלר , היצרנית השנייה בגודלה בעולם של רכבי יוקרה דיווחה על הפסד של 1.06 מיליארד אירו (כ-1.5 מיליארד דולר) או 99 סנט למניה לעומת רווח של 1.4 מיליארד אירו בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח היה מתון במקצת מציפיות האנליסטים שהעריכו כי הפסדי החברה יגיעו ל-1.14 מיליארד אירו. הכנסות החברה נפלו ב-25% ל-19.6 מיליארד אירו.

למרות ההפסד זה הרבעון השלישי ברציפות אותו מציגה דיימלר, כתוצאה מהמיתון שפגע במכירות דיגמי המרצדס, ההפסד ברבעון השני היה נמוך בכ-5% מההפסד עליו דיווחה החברה ברבעון הראשון.

ארסלור מיטאל , יצרנית הפלדה הגדולה בעולם, דיווחה על הפסד של 742 מיליון דולר, או 57 סנט למניה, ברבעון השני, לעומת רווח של 5.84 מיליארד דולר, או 4.19 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד. המניה מאבדת 4.6%.

חברת התרופות סנופי אוונטיס דיווחה על עלייה של 29.4% ברווחי הרבעון השני ל-2.3 מיליארד אירו, הודות לעלייה של 11.2% בהיקף המכירות ל-7.48 מיליארד דולר. החברה העלתה את תחזית הרווח לשנת 2009.

מניות הכרייה והאנרגיה איבדו גובה על רקע ירידת מחירי הנפט, הנחושת והכסף בעולם. BHP ביליטון , ריו טינטו , אקסטרטה , בריטיש פטרוליום .

ישראליות באירופה

אפריקה ישראל אישרה את הפרסומים ב"גלובס", ודיווחה רשמית כי החברה הבת, אפ"י פיתוח , זרוע הנדל"ן של החברה ברוסיה, מנהלת משא ומתן ראשוני להקמת מיזם נדל"ני משותף עם תאגיד סיני. החברה הבהירה כי נכון לעכשיו מדובר בגישושים בלבד שעדיין לא הבשילו למחוייבות כלשהי. נזכיר כי בתחילת השבוע (א') כלי תקשורת זרים מסרו כי אפ"י פיתוח והתאגיד הסיני הבינלאומי Guangda, מתכננים לשתף פעולה בבניית רשת מרכזי קניות במוסקבה בהשקעה כוללת של 700 מיליון דולר.

שחל טלרפואה פרסמה את דו"חות הרבעון השני והמחצית השנייה של 2009, והעלתה את תחזית הרווח הנקי ל- 2009. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ- 11.3 מיליון דולר, צמיחה של כ- 16.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, עפ"י שער חליפין קבוע. גרמניה רושמת צמיחה של מעל ל- 50% בהכנסות עפ"י שע"ח קבוע. גידול ב- EBITDA וב- EBIT ברבעון, ב- 26.1% ו- 80% בהתאמה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 1.6 מיליון דולר (כ- 14.2% מההכנסות) ובסך כ- 2.8 מיליון דולר (כ- 12.7% מההכנסות) במחצית הראשונה של 2009. החברה העלתה את תחזית הרווח הנקי לשנת 2009 לטווח של בין 5 ל- 6 מיליון דולר.