הבנק של חממה: עשרות הלוואות לעובדים, כולל החתן

ברשות חושבים שאין זה מהלך עסקים רגיל עבור חברה שמוכרת פיצוחים ■ בחברה מציינים כי קיים אצלם "נוהג של מתן הלוואות לכלל עובדי החברה בשעת הצורך"

חברת חממה סחר שבשליטת משפחת חממה מפרסמת היום (ד') את עמדתה של רשות ני"ע לגבי הנוהג של החברה להעניק הלוואות: ברשות חושבים שאין זה מהלך עסקים רגיל עבור חברה שמוכרת פיצוחים. בחברה חולקים על דעתה של הרשות ומציינים כי קיים אצלם "נוהג של מתן הלוואות לכלל עובדי החברה בשעת הצורך".

כיום מעניקה החברה 24 הלוואות לעובדי חברה שאינם מקורבים לבעלי השליטה, והיקפן לרוב כמה עשרות אלפי שקלים. ההלוואה שיצרה את ההמולה ניתנה בחודש ינואר השנה לאורי קום, הנשוי לבתו של מאיר חממה, יו"ר החברה ומבעלי השליטה. קום, המכהן כעוזר ליו"ר ונשיא החברה, נהנה מהלוואה של 300 אלף שקל.

כשגילו בחממה לפני כחודשיים שההלוואה שהוענקה לקרוב המשפחה העובד בחברה נעשתה בניגוד לחוק, ללא קבלת אישור ועדת הביקורת והדירקטוריון של החברה, הוחזר סכום ההלוואה במלואו, והחברה אשררה את מתן ההלוואה כדין. נזכיר שעל פי חוק החברות נדרשת האסיפה הכללית של בעלי המניות כדי לאשר עסקת בעלי עניין.

חממה הוקמה בשנת 1996 והונפקה בשנת 2007, והיא פועלת במסחר במזון יבש. זו חברה משפחתית: מאיר חממה (75), נשיא החברה והיו"ר הוא דודו של מנכ"ל החברה, אליהו חממה. אשתו של אליהו, שולמית, משמשת כסמנכ"ל משאבי אנוש, ובנם עידו הוא דירקטור, חבר ועדת כספים ומאזן ועדת ניהול וארגון, וכן סמנכ"ל פיתוח עסקי.