ישיר בית השקעות: "אפריקה ישראל תשרת את חובה בשנתיים הקרובות"

היקף החוב של החברה בשנתיים הקרובות הוא 2.2 מיליארד שקל, בעיקר לבעלי האג"ח ■ כל החזקות אפריקה בחברות הבנות הציבוריות אינן משועבדות, ושווי השוק שלהן מסתכם בכ-3.8 מיליארד שקל

בין חברות הנדל"ן שתשואות האג"ח שלהן הרקיעו שחקים בשיא המשבר, בלטה במיוחד קבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב. החששות הכבדים של המשקיעים מכך שהחברה לא תוכל לפרוע את חובותיה בשנים הקרובות הביאו לצניחה בשערי האג"ח שלה, ומנייתה ירדה לשפל.

למרות שמאז נרשמה התאוששות מסוימת, בעיקר במחירי האיגרות, העננה עדיין לא הוסרה במלואה, אולם לפי סקירה של כלכלני ישיר בית השקעות, גיל סידנר ושלומי כהן, אפריקה צפויה לשרת את חובה בשנתיים הקרובות. השניים מבססים את טענתם על ניתוח יכולת החזר החוב של החברה, והנחת גלגול החוב הבנקאי שלה.

היקף החוב שלה בשנתיים הקרובות הוא 2.2 מיליארד שקל, בעיקר לבעלי האג"ח. מנגד ניצבות הפעולות שאפריקה נקטה למימוש נכסים בהיקף כולל של לפחות 1.3 מיליארד שקל, חלקם ממכירת קניון רמת אביב וקניון סביונים. עוד מציינים בישיר, כי כל החזקות אפריקה בחברות הבנות הציבוריות אינן משועבדות, ושווי השוק שלהן מסתכם בכ-3.8 מיליארד שקל.

למרות ההערכה האופטימית בנוגע לגבי השנתיים הקרובות, יכולתה של אפריקה לשרת את חובה משנת 2011 ואילך, תלויה בעיקר בפתיחת שוקי האשראי בישראל ובעולם, כמו גם בסיום מוצלח של פרויקטים, בעיקר של חברת הבת אפי פיתוח.

[לאתר האג"ח]