חברת פלאפון החליטה לשנות את נוהגה בעקבות הביקורת הקשה שנמתחה עליה על רקע התביעה הייצוגית שהוגשה נגדה בשל העובדה שנהגה לשמור הודעות SMS של לקוחות.
היום (ד') הודיעה החברה כי בשל ההמולה שנוצרה בכלי התקשורת סביב העניין והביקורות שנמתחו עליה, החליטה לשנות את הנושא - ותחדל מלשמור הודעות SMS של לקוחות.
כזכור, לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה אתמול (ג') בקשת לאישור תביעה ייצוגית נגד פלאפון, בטענה כי היא מבצעת האזנת סתר בכך שהיא שומרת את כל המסרונים (הודעות SMS) שמנוייה שולחים או מקבלים.
בתביעה מודגש כי לא מדובר רק בשמירת "נתוני תקשורת" (כגון שעת שיגור ההודעה, מספרי הטלפון של השולח והנמען, משך ההודעה וכו') - אלא בשמירת תוכנה המלא. כן נאמר כי פלאפון היא חברת הסלולר היחידה שעושה כן.
התביעה שהגישו עוה"ד קובי סודרי ואשרף אבו-ראזק, באמצעות עוה"ד יצחק אבירם ונועם שכנר, מבוססת על תכתובת של סודרי מול סגן היועץ המשפטי של פלאפון, עו"ד עידו רוזנברג, המודה כי החברה מעתיקה ושומרת את העתקי התוכן של כל המסרונים.
החברה הסבירה כי לא מדובר בשמירה סתם, אלא כחלק מאמצעי זהירות שנקטה במסגרת השקת הרשת החדשה שהקימה. במסגרת זו החברה לא איפשרה נגישות לשום גורם מנציגי השירות או אחרים, והמידע נשמר בצורה מוצפנת וממודרת.
מפלאפון נמסר כי "הודעות הטקסט יימחקו החל מהיום ולא יישמרו במערכות החברה כפי שנעשה עד כה. יודגש כי כל ההודעות נשמרו כחוק ובצורה מאובטחת ביותר ולצרכים תפעוליים בלבד".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.