תביעה בסך 45 מיליון דולר נגד רות מיידוף: "ניהלה חיי פאר"

אשתו של ברנרד מיידוף, שהורשע בביצוע הונאת הפונזי הגדולה ביותר בהיסטוריה, ויתרה כבר על זכותה לנכסים בשווי 80 מיליון דולר ■ טוענת: "התביעה מעוררת תמיהה וחסרת הצדקה"

הנאמן שעושה מאמצים להשיב כספים לקורבנותיו של איש הפיננסים הנוכל, ברנרד מיידוף, הגיש אתמול (ד') תביעה בסך 44.8 מיליון דולר נגד אשתו של מיידוף, רות מיידוף, וטען כי היא חיה "חיי פאר".

התביעה שהגיש אירווינג פיקרד, שמונה לנאמן על-ידי בית המשפט, היא התביעה הראשונה שהוגשה נגד אחד מבני משפחתו של מיידוף, שכולם טוענים כי לא ידעו דבר על הונאת הפונזי שביצע ברנרד.

הנאמן, שמבקש להשיב כספים עבור קורבנותיו של מיידוף, מתמקד באשתו של הברוקר, רות, והוא הגיש נגדה תביעה שבה הוא דורש ממנה להשיב קרוב ל-45 מיליון דולר, שלטענתו שימשו אותה לניהול "חיי פאר" במשך עשרות שנים.

בתביעה גם טוען פיקרד כי "חוסר השיוויון בין יתרונותיה הפיננסיים הנמשכים של הגברת מיידוף והמצוקה הכלכלית של לקוחותיו של מיידוף" חייבו את הגשת התביעה.

הוצאות אישיות

בתביעה טען פיקרד: "בין אם ידעה הגברת מיידוף או לא על מעשה המירמה שביצע בעלה, היא קיבלה עשרות מיליוני דולרים שלא היתה לה סיבה להאמין בתום-לב שהיא זכאית להם".

התביעה הוגשה לאחר שפיקרד כבר הגיש כתריסר תביעות נגד קרנות גידור ויחידים בניסיון להשיב מיליארדי דולרים ב"רווחים מזויפים" שנעשו במסגרת פרשת המירמה בת 65 מיליארד הדולר שביצע מיידוף. עד כה הצליח פיקרד להשיב 1 מיליארד דולר.

לדברי פיקרד, מחצית מ-44.8 מיליון הדולר שהוא דורש מרות מיידוף באים מעסקיו של מיידוף בשנתיים שלפני לפני מעצרו. לטענתו, הכספים שבאו מעסקי מיידוף שימשו להוצאות אישיות.

"תביעה שגויה"

פיטר צ'בקין, עורך דינה של רות מיידוף, אמר כי התביעה "שגויה מהבחינה החוקית וגם מבחינת ההגינות". לדבריו, התביעה "מעוררת תמיהה וחסרת הצדקה לחלוטין", מכיוון שכמעט כל הנכסים המוזכרים בתביעה כבר הועברו מידי מרשתו למשרד התובע הפדרלי.

בחודש שעבר ויתרה רות מיידוף, שאינה מואשמת בהפרת חוק כלשהי, על זכותה לנכסים בשווי 80 מיליון דולר, ונותרה עם 2.5 מיליון דולר במסגרת הסכם עם אנשי התביעה הציבורית. הנכסים שהחרימו הרשויות כוללים את דירת הפנטהאוז של רות מיידוף במנהטן.