מהנדס בכיר באל-אופ חשוד שהוציא ממנה במירמה כ-20 מיליון שקל

על-פי החשד, רעיית המהנדס הקימה חברה קבלנית, והבעל דאג שהחברה תהיה אחת החברות הקבלניות המקבלות עבודה מאל-אופ - כשהוא פועל בניגוד עניינים, מבלי לגלות על קשריו אל החברה ובעליה

בית המשפט המחוזי מרכז התיר לפרסם כי בחודשים האחרונים מתנהלת חקירה נגד מהנדס בכיר בחברת אל-אופ מקבוצת אלביט מערכות , בחשד כי הוציא ממנה במירמה כ-20 מיליון שקל במשך שנים, תוך שפעל בניגוד עניינים.

המהנדס חשוד בעבירות של מירמה והפרת אמונים בתאגיד ובהלבנת הון. על שמו, מהות תפקידו ועל נושאים נוספים מוטל עדיין צו איסור פרסום.

החקירה מתנהלת במשותף ביחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) של המשטרה וביחידת הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב), בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. החקירה נפתחה לפני מספר חודשים בעקבות מידע שהגיע למלמ"ב, ככל הנראה מספקים וחברות קבלניות של אל-אופ.

אל-אופ מתמחה בפיתוח וייצור מערכות אלקטרו-אופטיות ליישומים ביטחוניים. לפני כשנתיים היא התמזגה עם אלביט. פעמיים בעבר זכתה החברה בפרס ביטחון ישראל, כאשר אופיים המדויק של הפיתוחים לא פורסם. המהנדס החשוד היה חבר באחד הצוותים שקיבל את הפרס, מה שמעיד על עיסוקו בתחום הפיתוח והאיפיון של מערכות.

בין היתר מבצעת אל-אופ ניסויים במערכות נשק והגנה עבור גופי הביטחון השונים. חלק מהניסויים מתבצעים בפועל על-ידי חברות קבלניות, כשמטבע הדברים קיים בשוק מספר חברות מועט שהוכשרו ועברו סיווג ביטחוני לכך.

על-פי החשד, רעייתו של המהנדס הקימה חברה קבלנית, כשהבעל דאג שהחברה תהיה אחת החברות הקבלניות המקבלות עבודה מאל-אופ. כל זאת, מבלי לגלות על קשריו אל החברה ובעליה.

החשד שהוא כי המהנדס אף גרם למחלקת הרכש באל-אופ לעבוד עם החברה באופן קבוע ובלעדי במשך שנים, וכך קיבלה החברה במשך כעשור עבודות בהיקף של כ-20 מיליון שקל.

לפני כחודשיים עוכבו לחקירה המהנדס, רעייתו ומנכ"ל החברה שבבעלותה, כשהחוקרים פושטים על משרדי החברה. בנוסף, הוקפאו חשבונות החברה נוכח החשד להלבנת הון.

בית משפט השלום בפתח-תקווה הוציא צו איסור פרסום גורף על הפרשה, אך הוא הוסר בהסכמה בהמלצת השופט המחוזי מנחם פינקלשטיין, לבקשת עיתון "הארץ" שעירער על החלטת השלום.

"התנהלות לגיטימית"

פרקליטיהם של המהנדס ורעייתו, עוה"ד רונן רוזנבלום ויאיר רגב, מסרו בתגובה: "החשודים מכחישים כל קשר לחשדות. מדובר בהתנהלות פנימית לגיטימית לחלוטין. אנו מקווים כי במסגרת החקירה הדברים יתבהרו".

מאל-אופ נמסר בתגובה: "בעקבות בדיקה פנימית שנעשתה בחברה, עלה חשד לכאורה של פגיעה בטוהר המידות על-ידי עובד החברה. החברה דווחה על הנושא באופן מיידי לרשויות אכיפת החוק. כמו כן, לעובד נערך שימוע, ולאחריו הוא פוטר מעבודתו. החברה מסייעת לרשויות אכיפת החוק ככל הנדרש".