יומיים לפני המיסוי הירוק: הציבור מסתער על סוכנויות הרכב; קצב המכירות פי 2 ופי 3 מהממוצע החודשי

פולקסווגן סיימה את המלאי של דגמי פרימיום רבים ■ בסוכנות לקסוס הוזמנו החודש 80 כלי רכב שרובם יימסרו בימים הקרובים ■ בקרייזלר מכרו 80 כלי רכב בעשרת הימים האחרונים ■ הזמנות בהולות גם לדגמי אאודי, מרצדס, ב.מ.וו, הונדה ואחרים

יומיים לפני כניסת המיסוי הירוק לתוקף והעלייה החדה במחירי כלי הרכב, הלקוחות הסתערו על סוכנויות הרכב ובעיקר על דגמי היוקרה.

קצב המכירות החודשי בסוכנויות רבות היה פי 2 ופי 3 מהממוצע החודשי גם לעומת חודשים שנחשבים חזקים בענף. בחברת מכשירי תנועה, יבואנית קרייזלר למשל, נמכרו בעשרת הימים האחרונים בלבד 80 כלי רכב - פי 2-3 מהממוצע.

חברת צ'מפיון, יבואנית פולקסווגן, הודיעה היום כי סיימה את המלאי של דגמי פרימיום רבים ובהם רכב הכביש-שטח טוארג, רכב הספורט שירוקו ורכב המנהלים פאסט וכי החל מהיום היא מתחילה לשווק דגמים אלה במחיר שאחרי העלאת המס.

גם בסוכנות לקסוס הוזמנו החודש 80 כלי רכב שרובם יימסרו בימים הקרובים. זהו נתון שיא שגבוה יותר מהמסירות החודשיות של המותג מאז הגיע לארץ. תופעות דומות נרשמו גם באאודי, מרצדס, ב.מ.וו, הונדה ועוד. מספר סוכנויות רכב דיווחו כי למעשה הוזמן כל המלאי שהיה מתוכנן להגיע בחודשים הקרובים וכי הזמנות חדשות יהיו לחודש אוקטובר נובמבר ואילך.

במקביל מדווחים מקורות במכס, כי יבואני הרכב שיחררו בימים האחרונים אלפי כלי רכב כדי לשריין לעצמם כלי רכב במחירים שלפני העלאת המס למשך החודשים הקרובים. בענף הרכב מעריכים, כי עקב השחרורים המאסיביים מהמכס יבואנים רבים ימשיכו למכור דגמי מפתח ובהם מכוניות מנהלים מקבוצת שווי שימוש 4 במחירים הישנים.

באלפא רומיאו רשמו בחודש יולי האחרון מכירות של 40 כלי רכב - שיא מכירות חודשי למותג. מחצית מכלי הרכב שנמכרו היו מסוג אלפא 159 והמחצית השנייה היו מסוג אלפא מיטו.