רדוויז'ן צופה צמיחה רבעונית "מתונה" בשל "דחיית עסקאות"

החברה חזרה לרווחיות תפעולית ברבעון השני ועברה במעט את תחזיות האנליסטים, אולם התחזיות שסיפקה לרבעון השלישי מאכזבות מעט

את הרבעון השני של השנה הצליחה רדוויז'ן לצלוח היטב יחסית, עם חזרה לרווח תפעולי ורווח נקי שעקף במעט את תחזיות האנליסטים. אך המשבר הכלכלי עדיין לא תם, והמנכ"ל מזהיר כי הצמיחה ברבעון השלישי תהיה מתונה בלבד. החברה מספקת תחזיות לרבעון השלישי, אשר נמוכות במעט מצפי האנליסטים בשוק.

תחילה למספרים ברבעון השני. רדוויז'ן, המספקת תשתיות לתקשורת וידיאו לארגונים, רשמה ירידה של 5.7% בהכנסות, ואלה הסתכמו ב-19.6 מיליון דולר. ההכנסות עמדו בציפיות השוק. כמו כן, החברה חזרה לרווח תפעולי (non-GAAP) של 1.5 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, רדוויז'ן הרוויחה 1.6 מיליון דולר, שהם 8 סנט למניה, לעומת הפסד של 2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה עקפה בסנט אחד את התחזיות המוקדמות בשוק. ברבעון השני רשמה החברה הוצאות חד פעמיות של 1.1 מיליון דולר בגין תגמולים לעובדים.

"חזרה לרווחיות תפעולית ברבעון השני היא צעד חשוב בתכנית שהצגנו לפני שנה וחצי, שנועדה להשיב את הצמיחה ברווחים", אומר המנכ"ל בועז רביב. "כדי להגשים את תכניתנו, השלמנו השקעה במו"פ ובשיווק ומכירות בשנת 2008". רביב ציין את הסביבה הכלכלית המאתגרת ואמר כי התנאים בשוק הביאו ל"דחיית עסקאות גדולות", ולפיכך הצמיחה בהכנסות וברווח התפעולי ברבעון השלישי תהיה "מתונה". הוא גם צופה צמיחה ברבעון הרביעי של 2009, בהשוואה לרבעון האחרון של 2008.

את הרבעון השני סיימה החברה עם 118.1 מיליון דולר בקופת המזומנים שלה, שהם שווי ערך ל-6.08 דולר למניה. מדובר בעלייה של 500 אלף דולר בהשוואה לסוף הרבעון הראשון. רדוויז'ן מספקת גם תחזיות לרבעון השלישי: ההכנסות צפויות להסתכם ב-20 מיליון דולר והרווח הנקי יסתכם ב-1.8 מיליון דולר, שהם 9 סנט למניה. זאת, לעומת התחזיות בשוק, העומדות על 20.48 מיליון דולר במונחי הכנסות ורווח נקי של 10 סנט למניה.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה, רדוויז'ן רשמה הכנסות של 37.9 מיליון דולר, ירידה של 6.5%. הרווח התפעולי הסתכם ב-1.3 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 5.8 מיליון דולר במחצית המקבילה. החברה עברה לרווח נקי של 2.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. במחצית הראשונה של 2009 רשמה החברה הוצאות של 2.6 מיליון דולר בגין תגמולי עובדים ומחקה 400 אלף דולר בגין השקעותיה ב-ARS (ני"ע בריבית משתנה שנפגעו כתוצאה מהמשבר).