לידיעת הנהגים: מחיר הבנזין יירד ב-1% ממוצאי שבת

מחירו של ליטר בנזין מסוג אוקטן 95 בתדלוק עצמי יעמוד על 6.29 שקל, לעומת 6.35 שקל כיום. בתדלוק מלא תיגבה תוספת עמלה של 13 אג', ומחיר הבנזין יעמוד בהתאמה על 6.42 שקל לליטר, לעומת 6.48 כיום

לידיעת ציבור הנהגים: מחירי הדלק ירדו החל מה-1 באוגוסט (מוצאי שבת בחצות) בשיעור של כ-1% (הוזלה של 6 אג' לליטר בתחנה) כך הודיע היום מינהל הדלק שבמשרד התשתיות.

מחירו של ליטר בנזין מסוג אוקטן 95 בתדלוק עצמי יעמוד על 6.29 שקל, לעומת 6.35 שקל כיום. בתדלוק מלא תיגבה תוספת עמלה של 13 אג', ומחיר הבנזין יעמוד בהתאמה על 6.42 שקל לליטר, לעומת 6.48 כיום.

כפי שפורסם שלשום ב"גלובס", הסיבה לירידה במחיר היא ההיחלשות בשער הדולר מול השקל, וזאת למרות שמחירי הנפט עלו בשבוע האחרון.

יצוין כי בחודשים מאי-יוני נרשמה עלייה חדה במחירי הבנזין, בעקבות החלטת הממשלה להעלות את מס הבלו על הדלק והעלאת המע"מ באחוז.. בשילוב העלייה במחירי הנפט, בסך הכול ספגו הצרכנים התייקרות של יותר מ-70 אג' בחודשיים האחרונים.

כפי שפורסם בגלובס, בחודשיים האחרונים מורגש שינוי מגמה במשק הדלק וגידול בצריכת הסולר על חשבון הבנזין. לאחר שברבעון הראשון נרשמה ירידה חדה בצריכת הסולר, בחודשיים האחרונים (מאי-יוני) המגמה התהפכה וצריכת הסולר חזרה לעלות.

מדו"ח הצריכה של מינהל הדלק שהועבר לחברות הדלק, עולה כי בחודש מאי חל גידול של 2.6% בצריכת הסולר תחבורה לרמה של 241 אלף טון, לעומת התקופה המקבילה. בחודש יוני נרשם גידול של 4% בצריכת הסולר לעומת אשתקד לרמה של 287 אלף טון.

מדובר בשינוי בולט בביקושים לסולר לאחר שברבעון הראשון נרשמה ירידה חדה של 7% בצריכה על רקע ההאטה הכלכלית במשק. בניגוד לביקוש לבנזין שנחשב קשיח יחסית, צריכת הסולר לתחבורה והסקה מושפעת מאוד מהמיתון במשק.

גורמים בכירים במשק הדלק ציינו כי הגידול בצריכת הסולר מעיד על התאוששות מסוימת בפעילות הכלכלית במשק, ונובע גם מהירידה במחירי הסולר בעוד מחיר הבנזין התייקר