בחברת החשמל מכינים תוכנית הכוללת ביטול הסכמים קיבוציים

בחברה נערכים לפיצוץ המו"מ ■ היו"ר מוטי פרידמן זעם על הצגת התוכנית שעשויה לסכן את המו"מ עם העובדים ■ חברת החשמל: לא נחסוך במאמץ כדי להגיע להסכם

המו"מ על יישום הרפורמה בחברת החשמל אמור להתחדש בקרוב, אבל יש מי שכבר נערכים לאפשרות שהוא ייכשל. ל"גלובס" נודע, כי דירקטורים בחברת החשמל דרשו באחרונה מההנהלה להציג תוכנית חלופית למקרה שהמו"מ עם העובדים על הרפורמה שוב יתפוצץ.

בהמשך לכך בישיבת הדירקטוריון האחרונה הציג עוזר המנכ"ל, אמיר ליבנה, את תוכנית ההתארגנות והפקת לקחים מהעיצומים שהיו במהלך הניסיון הקודם ליישם את תוכנית ההתייעלות "מצפן".

במצגת שהוצגה לדירקטורים נכללו מספר אופציות העומדות בפני החברה במקרה של התפוצצות המו"מ וחידוש העיצומים בחברה, מהקלה לחמורה, החל מניכוי שכר לעובדים, עצירת השתלמויות בבתי מלון ועד ביטול הסכמים קיבוציים בחברה באופן חד צדדי.

בשלב זה, יו"ר החברה, מוטי פרידמן, זעם על אופן הצגת הדברים והדגיש כי הוא מאמין במו"מ עם העובדים שלדבריו צריך לתת לו צ'אנס אמיתי. פרידמן ציין בדיון כי הצגת התוכנית בעיתוי הנוכחי עשויה לסכן את עצם חידוש המו"מ ולהשיג את המטרה ההפוכה. לדברי גורמים בחברת החשמל, גם המנכ"ל, עמוס לסקר, לא היה מרוצה מהעיתוי והדגיש כי מדובר בתוכנית מגירה בלבד.

הדרישה להצגת תוכנית המגירה הועלתה על-ידי מספר דירקטורים בולטים בחברת החשמל, בהם יו"ר ועדת התקשורת, יוסי ודנה, יו"ר ועדת הביקורת, עו"ד שלומית ברנע-פרגו והדירקטורית החיצונית, עו"ד דורית ענבר.

המו"מ מתעכב

כפי שפורסם ב"גלובס", הדירקטוריון החליט בעבר כי החל מ-1 באוגוסט תחדש החברה את יישום תוכנית ההתייעלות "מצפן" במידה ולא תחול התקדמות במו"מ עם העובדים.

מאחר והמשא ומתן התעכב בשל מחלוקת על חריגות השכר, לפני כשבועיים הוחלט להאריך את המועד לגיבוש מתווה ליישום הרפורמה בחברה עד ערב ראש השנה. יצוין כי בפועל המו"מ ממשיך להתעכב בשל חילוקי דעות בתוך ארגון העובדים.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "החברה מנוהלת באופן רציני, באחריות ובסמכות. בכל נושא שעל הפרק, מתכנון תחנות כוח ועד לביצוע רפורמות, מנהלת החברה דיונים מעמיקים ומכינה תוכניות מגירה למספר תרחישים".

בחברת החשמל הדגישו כי "החברה עשתה מאמצים גדולים כדי להגיע לשיחות שמתקיימות בין הצדדים. החברה מקווה ומאמינה, שהשיחות יביאו לתוצאות ולפתרון טוב למדינת ישראל, לחברה ולעובדים. החברה מצידה לא תחסוך במאמצים כדי להגיע לסיכומים".