הקרנות בארה"ב תופסות אומץ: ההשקעות בקלינטק זינקו

היקף עסקאות הקלינטק ברבעון השני של 2009 חזר לרמה של הרבעון הרביעי של 2008, עם 48 עסקאות בארה"ב - פי שניים יותר מאשר ברבעון הראשון

סיכומי הרבעון השני של 2009 הוכיחו שהיקף ההשקעות עדיין לא חזר לימים של טרום המשבר, כלומר לרבעון המקביל. אולם רמזים כי הקרנות מקבלות יותר ביטחון או אומץ, יש.

לפי נתוני VentureSource, היקף עסקאות הקלינטק ברבעון השני של 2009 חזר לרמה של הרבעון הרביעי של 2008, עם 48 עסקאות בארה"ב, פי שניים יותר מאשר ברבעון הראשון.

המספרים עדיין רחוקים מאלה של אשתקד, אם כי הגידול המהיר לעומת הרבעון הראשון מעורר אופטימיות. סך עסקאות הקלינטק הסתכמו בכ-570 מיליון דולר ברבעון השני, קפיצה של כ-70% לעומת הרבעון הראשון, אולם ירידה של קרוב ל-60% לעומת הרבעון השני של 2008.

הסטטיסטיקה של השנתיים האחרונות מסמנת את הרבעון השלישי של 2008 כרבעון השיא מבחינת השקעות הקלינטק, שהסתכמו אז בכ-1.8 מיליארד דולר. הרבעון הראשון של השנה היה חריג גם במסגרת היקפי ההשקעות וגם במספר העסקאות, והעיד על המשבר הפיננסי והקיפאון בעולם הקרנות.

דוגמה טובה להתעניינות החוזרת - או אולי החדשה - של ההון סיכון בעולם הקלינטק, ניכרת במיקוד בתחום של קרן ההון סיכון אינטל קפיטל, מבית ענקית השבבים אינטל.

הקרן השקיעה עד כה סכומים קטנים במספר חברות סטארט-אפ שפועלות בתחום הסולארי או בתחום של שיפור ניצולת האנרגיה במוליכים למחצה.

הקרן הודיעה אתמול כי תמשיך את האסטרטגיה ותשקיע כ-10 מיליון דולר ב-5 סטארט-אפים בתחום שיש להם גם רלבנטיות לעולם השבבים.