הקונגרס אישר: הגבלת הבונוסים של הבנקאים בוול סטריט

הצעת החוק, שאמורה לעמוד להצבעה בסנאט, נועד למנוע מדיניות המעודדת נטילת סיכונים בקרב בכירי הבנקים האמריקניים שקיבלו סיוע כספי במסגרת תוכנית החילוץ

הקונגרס אישר הגבלת הבונוסים של הבנקאים בוול סטריט, בצעד שיעניק לרשויות הפיקוח כוח רב. הצעת החוק, שאמורה לעמוד להצבעה בסנאט, נועד למנוע מדיניות בת מיליארדי דולרים המעודדת נטילת סיכונים בקרב בכירי הבנקים האמריקניים שקיבלו סיוע כספי במסגרת תוכנית החילוץ. מדיניות התמריצים הזו, שבאחרונה נראו ניצניה בוול סטריט שוב, הביאה לביקורת ציבורית כמו גם בקרב בית המחוקקים כאחד.

הצעת החוק עברה בקריאה בקונגרס ברוב של 237 תומכים ל-185 מתנגדים. במסגרתו, לרשויות בנקאיות ולרשות ניירות-הערך האמריקנית (ה-SEC) תינתן האפשרות לאסור מנהגי הענקת תגמול המעמידה בסכנה את היציבות של מוסדות פיננסיים להם "עשויים להיות השפעות חמורות על תנאי הכלכלה".

הכעס על מדיניות התגמול בוול סטריט הוצת מחדש אמש (ה') לאחר שהתובע המחוזי אנדרו קיומו דיווח כי תשעה בנקים הזוכים לסיוע ממשלתי שילמו 32.6 מיליארד דולר בבונוסים בשנה שעבר. דו"חו של קיומו הצביע על כך ש-4,793 שכירים זכו לבונוס העולה מיליארד דולר כל אחד אשתקד.

בנוסף לשימת תגמול הבכירים כמטרה, בית הנבחרים בוחן חיובן של כל החברות הציבוריות להעניק זכות הצבעה לא מחייבת לבעלי מניות בנושא תגמול המנהלים. הצעת החוק, יצוין, נוגעת לכל מוסד פיננסי שבמאזנו נכסים בהיקף מיליארד דולר לפחות - ולפיכך יכלול בנקים, אגודות אשראי וחברות נוספות. בנוסף, עשויה הצעת החוק לכלול גם קרנות גידור. בסנאט נמצא בפגרה החל מה-10 באוגוסט והוא צפוי לדון בה עם תומה, ב-7 בספטמבר.