הדולר חלש, התמ"ג קטן - והנפט עלה לרמתו הגבוהה ביולי

הנפט ננעל ב-69.45 דולר לחבית ■ מחיר החוזים הקרובים ביותר לפקיעה ירד ביולי ב-0.6% ■ כלכלן: "אנו מצפים שהנפט יפול בחדות יחסית במהלך השבוע הבא"

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש ספטמבר עלו היום (ו') בבורסת הסחורות בניו-יורק לרמתם הגבוהה ביותר ביולי, תוך שהם עוקפים את רמת ההתנגדות ב-69 דולר לחבית. היום עברו החוזים העתידיים לעלייה של 3.7% השקולה ל-2.51 דולר וננעלו ב-69.45 דולר לחבית. בסיכום שבועי עלה הנפט ב-2.1%.

החודש ירד מחירם של חוזי הנפט בסדרה הקרובה ביותר לפקיעה ב-0.6%, נמוך מהעלייה החד-יומית היום. המסחר היומי היה תנדותי, ועדות לכך ניתן לראות בכך שמוקדם יותר נפל לרמה של 64.96 דולר לחבית.

מאחורי העלייה של הנפט היא דווקא פרשנות חיובית לנתוני התמ"ג שהוצגו היום. נתוני התוצר המקומי הגולמי לימדו כי כלכלת ארה"ב התכווצה בשיעור של 1% בלבד בשנה שהסתיימה ביוני. הכלכלנים ציפו לירידה של 1.5% בממוצע. הנחת העבודה אם כן, שחלה הקלה במיתון והצריכה (כולל זו של הדלק) בדרך.

"החוזים על הנפט עולים מעלה בעוד הדולר נחלש וכששוקי הון מתחילים לתפוס תאוצה", אמר טום נייטבט, סוחר בטרומן ארנולד לסוכנות הידיעות "רויטרס". טאריק זהיר, חבר הנהלה בטייצ'י יועצי הון, אמר לפורטל הפיננסי "מרקט ווטש" כי "אנו מצפים שהנפט יפול בחדות יחסית במהלך השבוע הבא, בהתחשב בנתונים שפורסמו במהלך השבוע שחלף".

בתוך כך, נזכיר כי שתי חברות נפט חשובות פרסמו היום דו"חות כספיים: הרווח של טוטאל קטן ב-54% ל-2.17 מיליארד אירו כשההכנסות קטנו ב-35% ל-31.43 מיליארד אירו. רווחי שברון צנחו ב-71% ל-1.75 מיליארד דולר, 87 סנט למניה. הכנסותיה קטנו ב-50.6% ל-40 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 93 סנט למניה על הכנסות של 33.41 מיליארד דולר.

[לטבלת חוזים עתידיים]