נפטר גבר בן 44 שאובחן לפני מספר שבועות בשפעת החזירים

לפני חמישה ימים החלים משפעת אך הסתבך בזיהום חיידקי עקב גורמי סיכון שמהם סבל בעבר ■ במשרד הבריאות מדגישים לפי כך שהמוות אינו משפעת החזירים

גבר בן 44 שאובחן לפני מספר שבועות כחולה בשפעת החזירים, נפטר אמש (ו') מכשל רב מערכתי. .

לפני חמישה ימים החלים משפעת אך הסתבך בזיהום חיידקי עקב גורמי סיכון שמהם סבל בעבר.

במשרד הבריאות מדגישים לפי כך שהמוות אינו כתוצאה מנגיף ה-H1N1 ומציינים שמותו נבע מגורמי סיכון מהם סבל טרם הגעתו לבית החולים.

"האיש טופל בשבועות האחרונים ביחידה לטיפול נמרץ כללי בעקבות מחלה אחרת שהייתה לו", מסרה דוברת בית החולים איכילוב אביבה שמר. "במהלך האשפוז הוא אובחן כחולה בנגיף H1N1 וטופל עד שהבריא לפני חמישה ימים. יחד עם זאת, מצבו הידרדר בעקבות סיבוכים במצבו הרפואי שקדם למחלה, אשר בסופם הוא נפטר בבית החולים".

עד כה אובחנו בישראל 1,719 בני אדם שחלו בשפעת החזירים. מצבם של 20 בלבד מתוכם מוגדר קשה. לפי המידע שבידי משרד הבריאות, רק אדם אחד מת מהמחלה בישראל.

השפעת עצרה את שיט התענוגות הצרפתי

ובעולם, נמשכת התפשטות המחלה והבוקר נמסר על ספינת פאר שעגנה בנמל מרסיי שבדרום צרפת בעקבות שפעת החזירים. הספינה ועליה כ-5,000 נוסעים ואנשי צוות הפסיקה את המסע, לאחר שלפחות 60 מאנשי הצוות חלו בשפעת החזירים.

הרשויות הורו לנוסעים להישאר על הסיפון ולא לרדת ליבשה. בינתיים יישארו החולים מצויים בבידוד בתוך הספינה, והם מטופלים בתרופה נגד השפעת.

יש חיסון?

כרגע כמה חברות תרופות אמריקניות נמצאות במרוץ לפיתוח חיסון נגד המחלה. ארה"ב השקיעה לטובת העניין כמיליארד דולר. עם זאת, תמונת המצב אינה מעודדת במיוחד מאחר ואין ערובה לכך שהחיסיון יהיה מוכן עד לחורף הקרוב, אז צפויים באופן טבעי גלים של שפעת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה השבוע על רכישת חיסון לכל אזרח ישראלי. ההחלטה התקבלה בתום דיון מיוחד שערכו היום ראש הממשלה וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יחד עם הצוות המקצועי של משרד הבריאות, בנושא התפשטות שפעת H1N1 וההיערכות בהקשר זה לקראת חודשי החורף. כמו כן סיכמו ראש הממשלה וסגן שר הבריאות להגדיל את הצטיידות המדינה במלאי תרופות נגד השפעת ב-5% נוספים, זאת למרות שכבר כיום יש למדינת ישראל מלאי תרופות גדול יותר מהממוצע האירופי.

עלות רכישת החיסונים ותוספת התרופות מוערכת בכ-450 מיליון שקל. ראש הממשלה הורה למנכ"ל משרדו לתאם עם שר האוצר ועם סגן שר הבריאות את מציאת מקורות המימון - ולהביא הצעת החלטה בעניין זה בקרוב לישיבת הממשלה.