חברת ניסן חשפה היום (א') ביפן את המכונית החשמלית הראשונה בעולם מייצור סדרתי מלא, שתכונה "LEAF". המכונית בתצורת האצ'בק, מצוידת בסוללות ליתיום איון מתקדמות מפיתוח עצמי של ניסן והיא אמורה לספק בטעינה אחת טווח נסיעה של עד 160 קילומטר ל-5 נוסעים, במהירות של עד 140 קמ"ש.
המכונית נמתחת לאורך של 4.44 מ', רוחבה 1.77 מ', גובהה 1.55 מ' ובסיס הגלגלים שלה הוא באורך 2.7 מ'.

למכונית תא נוסעים מרווח שניצב מעל רצפה כפולה בה מותקנות הסוללות אולם היא לא מתוכננת לתמוך במערכת של "החלפת סוללות מהירה" בנוסח הפיתרון שמקדמת בטר פלייס. כתחליף, מתכוונת ניסן לקדם טכנולוגיה של הטענה מהירה, שתאפשר לספק לרכב עם סוללה מתרוקנת טווח נסיעה של כמה עשרות קילומטרים בתוך דקות ספורות.
למכונית יש תא נוסעים בעיצוב דיגיטלי-עתידני, שמשלב שלל מערכות ניהול ותקשורת שאמורות להנחות את הנהג לנקודת טעינה סמוכה, לאפשר לו לשלוט ברכב מרחוק באמצעות הטלפון הסלולרי ועוד. במעמד ההשקה, שנערך בנוכחות קרלוס גוהן נשיא רנו-ניסן וראש ממשלת יפן, אמר גוהן כי "זהו הצעד הראשון במהפכה החשמלית שתשנה את פני תעשיית הרכב".

המכונית החשמלית של ניסן תיוצר גם בארצות הברית ותשווק באופן סדיר החל משלהי 2010 לאחר סדרה של ניסויי שטח ברחבי העולם. במעמד ההשקה לא ננקב במחיר אם כי ההשערות הן כי הרכב יעלה כ-30 אלף דולר לפני מסים. ככל הידוע הוא אינו מותכנן להגיע לישראל בשלב הראשון של ההשקה.


לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.