ביונדווקס עוברת לשלב הבא בפיתוח חיסון אוניברסלי לשפעת

החיסון אינו נבדק באופן פרטני ולא התגלה כמחסן מפני שפעת החזירים אך אמור לחסן אוניברסלית מפני כל סוגי השפעת

חברת ביונדווקס , המפתחת חיסון אוניברסאלי לשפעת, דיווחה על הצלחה בנתוני הבטיחות של ששת המשתתפים הראשונים בניסוי הקליני שלב א'/ב' שקיבלו זריקות במינון כפול, שהוא המינון הגבוה ביותר שנקבע ואושר במתווה הניסוי. החברה תמשיך כעת בהזרקות של החיסון במינון הכפול ל-24 משתתפים אחרים בהתאם למתווה הניסוי המאושר.

החיסון שמפתחת החברה אמור לחסן מכל המוטציות של מחלת השפעת אך אינו נבדק באופן פרטני ולא התגלה כמחסן מפני שפעת החזירים.

ביונדווקס קיבלה את אישור ועדת הבטיחות (DSMB) להמשיך, כמתוכנן, בניסוי הקליני שלב א' ו-ב' בדור השני של חיסון השפעת האוניברסאלי (החיסון המולטימטרי) אותו היא עורכת במרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי.

בניסוי הקליני שלב א'/ב' ישתתפו 63 איש בגילאי 18-49 שיקבלו זריקות ללא אדג'ובנט או עם אדג'ובנט במינונים השונים ובהתאם לתוואי הניסוי שאושר. הניסוי נועד לבדוק את בטיחות החיסון האוניברסאלי לשפעת ואת התגובה החיסונית ותוצאותיו צפויות להתקבל במהלך הרבעון הרביעי של 2009.

ניסוי זה הוא הראשון מבין שני ניסויים המתוכננים לשנה זו, כשהניסוי השני מתוכנן להתחיל ברבעון הרביעי של 2009 ולהתבצע בקרב 60 משתתפים בשכבת הגיל 55-75. ניסוי זה צפוי להסתיים ברבעון הראשון של 2010.

החיסון האוניברסאלי מיועד לספק מענה מלא להתמודדות עם כל זני השפעת, כמו גם עם המוטציות של הווירוס, והוא מבוסס על מחקרים בראשות פרופסור רות ארנון שהתבצעו במכון ויצמן למדע במשך יותר מ-15 שנה.

פרופסור ארנון היא מדענית בעלת שם עולמי, כלת פרס ישראל ונחשבת מומחית עולמית לאימונוכימיה. פרופסור ארנון ביצעה מחקרים חלוציים שהנהיגו את השימוש במולקולות סינתטיות בחקר תורת החיסון, ופיתחה בהצלחה, ביחד עם נשיא מכון ויצמן לשעבר פרופסור מיכאל סלע, את התרופה לטיפול בטרשת נפוצה, "הקופקסון", שמיוצרת ונמכרת בהצלחה מסחרית בעולם על ידי טבע. פרופסור רות ארנון עומדת בראש הוועדה המדעית המייעצת של ביונדווקס.

ד"ר רון בבקוב, מנכ"ל חברת ביונדווקס, ציין כי "תוצאות נתוני הבטיחות במינון הגבוה של החיסון הן אינדיקציה חשובה וציון דרך נוסף לקראת מימוש חזונה של החברה להבטיח הגנה מפני מחלות השפעת על ידי חיסון יחיד. חיסון כזה יחליף את הצורך להתחסן מחדש מדי שנה כפי שנדרש בחיסון הקיים כיום".