הדיבה הבדויה של כרמלה מנשה

באה שופטת לעיתונאית ישרה והגונה והופכת אותה למוציאת דיבה שלא היתה

ביום שישי שעבר (31.7.09) אני עובר על "גלובס" כאשר עיני נתקלת בכותרת הבאה: "בית המשפט חייב את כרמלה מנשה בפיצויים" במשפט דיבה. כרמלה ודיבה? אני מכיר אותה ואת עבודתה שנים רבות, ואני לא חושב שיש בנמצא עיתונאי הגון ואמין ממנה. טלפנתי אליה, ביקשתי את פסק הדין, היא הפנתה אותי אל עורך דינה יורם מושקט (שהוא גם עורך הדין של גלובס). קיבלתי את פסק הדין ועם כל מילה נוספת שקראתי הלכה והתעצמה אצלי השאלה: מה באמת קורה לשופטים בישראל?

הסיפור הוא כזה

ביום שישי, ה- 13.2.04, שידרה מנשה, הכתבת הצבאית הוותיקה של רשת ב', כתבה ובה דיווחה כי אחד בשם אדם חג'ג'רה מונה לתפקיד "יועץ להכוונת חיילים משוחררים במיגזר הבדווי". כרמלה אמרה כי המינוי היה פוליטי ובלתי ראוי. חג'יג'רה תבע ודרש פיצוי בסך 316 אלף שקלים. עכשיו בואו נראה מה קבעה שופטת השלום בחיפה תמר נאות פרי בפסק דינה לגבי פרטי התביעה.

הנתונים בכתבה - נכונים

"האם התובע היה חבר מרכז הליכוד בזמן המינוי? מידע זה הוכח כמדויק". והשופטת מוסיפה שהוכח גם כי "שר הביטחון שאול מופז מינה את חג'ג'רה, חבר מרכז הליכוד ..." בדיוק כמו שדיווחה כרמלה.

"האם התובע התקבל למשרה בהתאם לנוהל? הוכח שההליך בעניינו של התובע לא היה ההליך המקובל". בדיוק שפי שכרמלה דיווחה. לא ייפלא, לכן, שבסיכום הביניים כותבת השופטת: "הנתונים שהופיעו בכתבה היו נכונים; לא יכול להיות ספק כי לפרסום היתה חשיבות כי המדובר במידע חיוני לציבור".

"ברם אולם"

אז הכל טוב, נכון? על-פי קביעותיה של השופטת עצמה, כל מה שנותר זה לדחות את התביעה ולהטיל על התובע תשלום הוצאות. לא? לא!!! יש גם "ברם אולם". מה הבעיה? בכתבה של כרמלה נאמר שבמבחני המיון קיבל התובע את הציונים הנמוכים ביותר. בעוד שהאמת היא, קובעת השופטת, שהוא קיבל ציונים נמוכים מאד. כלומר: לא "הכי נמוכים" אבל "נמוכים מאד". וההבדל הזה, קבעה השופטת, מבזה את התובע ולכן זה, ההבדל הזה, הוא דיבה. כלומר, הציון הכי נמוך זה בזיון למי שקיבל "רק" ציון נמוך מאד.

ועל כך חייבה השופטת את כרמלה לשלם 12 אלף שקל פיצוי לתובע שכל הטענות נגדו הוכחו!!! ועל כך שכרמלה כתבה כתבה שנמצאה כנכונה ובעלת חשיבות ציבורית, הופכת השופטת עיתונאית ישרה והגונה בגלל ההבדל בין "נמוך" ל"הכי נמוך" - למוציאת דיבה. האמת היא שקביעה זו של השופטת היא הדבר הנמוך, המאד נמוך, אולי אפילו הכי נמוך בפרשה הזאת.

בטוח שזה בגלל ההומואים?

מאיפוא יודעת התקשורת שהרצח במועדון היה קשור להומו-לסביות שבו? הרי לא תפשו עדיין את הרוצח!! אז נכון שזה סביר אבל ממתי סבירות זו וודאות? ואם, בניגוד לסביר, יסתבר שזה לא כך מה נעשה עם כל הנאומים, ההודעות, ההצהרות?