אלי קידר, מנכ"ל קבוצת זארה, התפטר מתפקידו

קידר: "הרגשתי שמיציתי את עצמי, ואני מתכוון לצאת לדרך חדשה" ■ התפטרותו באה זמן קצר לאחר רכישת יתרת השליטה בגוטקס וזארה מידי אפריקה ישראל ע"י אנשי העסקים ג'וי שוובל וחנן אליטוב

מנכ"ל קבוצת זארה, אלי קידר, הגיש לפני ימים אחדים את התפטרותו למנכ"ל אפריקה ישראל, איזי כהן, ולאנשי העסקים ג'וי שוובל וחנן אליטוב - כך נודע ל"גלובס".

התפטרותו של קידר באה זמן קצר לאחר רכישת יתרת השליטה בגוטקס וזארה על-ידי אנשי העסקים ג'וי שוובל וחנן אליטוב, מידי קבוצת אפריקה ישראל, ועוד בטרם נערך ה"קלוזינג" לעסקה.

קידר מסר בתגובה ל"גלובס": "הרגשתי שמיציתי את עצמי, ואני מתכוון לצאת לדרך חדשה".

כזכור, בינואר השנה חתמו הצדדים על הסכם למכירת אחזקותיה של אפריקה ישראל (50%) בגוטקס מותגים, לפי שווי של 332 מיליון שקל. עוד קודם החזיקו שוובל ואליטוב במחצית מהמניות.

גוטקס מותגים מחזיקה בזכיונות לשיווק בגדים בישראל של קבוצת זארה ובקבוצת קריסטינה הקנדית, יצרנית בגדי-ים, המשווקת את מוצריה ברחבי העולם ומחזיקה בשליטה מלאה בגוטקס. קבוצת זארה כוללת את רשתות האופנה זארה, פול אנד בר ומאסימו דוטי.

רשת זארה מונה היום 19 סניפים בישראל, ואילו רשת פול אנד בר מונה 21 סניפים. לפי תוכניות הרשת, זארה תגיע לפריסה של 25 סניפים עד 2011.

מחזור המכירות של קבוצת זארה הסתכם ב-2008 בכ-550 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2009 הסתכמו מכירות הקבוצה בכ-300 מיליון שקל.

קידר (אל"מ במיל), המשמש בתפקיד מנכ"ל הקבוצה מזה 6 שנים, נחשב לאחד המנהלים המוערכים ביותר בתחום האופנה בארץ. הוא בוגר מינהל עסקים בהווארד, וקודם לכן שימש כסמנכ"ל תפעול ומערכות מידע במירס תקשורת.

במהלך תקופתו של קידר הפך המותג זארה למותג אופנה מוביל בישראל. הרשת הכפילה את מספר הסניפים מ-10 ל-21 סניפים ושילשה את מחזור המכירות שלה. הרשת נכנסה לקטגוריות חדשות כמו למשל תחום אופנת ההריון.

רשת פול אנד בר, שפעלה אז עם 7 נקודות מכירה בתוך סניפי המשביר לצרכן, הפכה לרשת נפרדת בפריסה רחבה, והמותג עצמו הפך לפופולרי בקרב צרכני אופנה צעירים.

קידר גם פתח לפני כשנה את החנות הראשונה ברשת מאסימו דיוטי. בתקופתו עברה הקבוצה שינויים ארגוניים מרחיקי-לכת בתחום השיווק, שהשפיעו באופן ישיר על התוצאות העסקיות שהלכו והשתפרו לבלי הכר.

קידר הוביל אסטרטגיה של השקעה בת עשרות מיליונים בסניפים, שהתבררה בסופו של דבר כמוצדקת. כך, למשל, ההשקעה שעשתה הקבוצה בסניף זארה בקניון רמת-אביב, ושהסתכמה ב-12.5 מיליון שקל, הביאה להכפלת הפדיון בסניף.