עובדים ברשות השידור: "שקלאר מבצע ניקוי כללי ברשות"

בכירים ברשות זועמים על הניסיון של שקלאר לטרפד את מינוי מנהל הטלווזייה בערבית, רפי יהושע ■ שקלאר: "הוא לא עיתונאי"

למרות התקדמות הרפורמה ברשות השידור, חלק מהעובדים ברשות זועמים על ההתנהלות של המנכ"ל מוטי שקלאר בנוגע למינויים שונים ברשות וכן על ניסיונו לטרפד את מינוי מנהל הטלוויזיה בערבית, רפי יהושע.

בישיבת הוועד המנהל שהתקיימה בתחילת השבוע, ביקש שקלאר למנות את אדמונד צחייק למנהל בפועל של הטלוויזיה בערבית, זאת בנוסף לתפקידו כמנהל הרדיו בערבית. הוועד המנהל ביקש לדון בבקשה שוב בעוד כשבועיים.

לטענת עובדים ברשות, שקלאר מעוניין למנות את צחייק במקומו של רפי יהושע. "התנהלות זו של המנכ"ל הינה המשך להתנהלות בלתי אחראית, בלתי שקולה וכמובן כחלק מניקוי כללי שהוא מבצע. יהושע מבצע את עבודתו נאמנה, ואין סיבה להזיזו מתפקידו בגלל סיבות אישיות של המנכ"ל", טוען אחד הבכירים ברשות.

לדברי שקלאר, "יהושע מונה כמנהל חטיבת המנהל של הטלוויזיה בערבית ולא כמנהל הטלוויזיה, שכן מנהל הטלוויזיה חייב להיות עיתונאי. לכן ביקשתי ממנהל הרדיו לקחת על עצמו גם את תפקיד מנהל הטלוויזיה, דבר שהוא עשה עד לפני מספר חודשים. עתה, לאור הנסיבות, הוא הסכים לקחת את התפקיד על עצמו שוב.

"ביקשתי מהוועד המנהל לאשר את המינוי שלו בפועל עד שיהיה מכרז. הם ביקשו לדון בזה בישיבה הבאה. מינוי בפועל זו החלטת מנכ"ל, כך שלא בטוח שצריך את אישור הוועד המנהל, אך אני מבקש לעבוד בשיתוף-פעולה עם הוועד", אמר שקלאר.