קריקס נערכת לניסוי הקליני האחרון בתרופה לסרטן

ה-FDA אישר לחברה את פרוטוקול הניסוי, כלומר הצהיר שאם היא תבצע אותו כפי שאושר ותשיג את התוצאות הרצויות, כמעט בוודאות הרשות תאשר את התרופה

חברת קריקס קיבלה אישור מהרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA, להתחיל בשלב השלישי של הניסויים בטיפול בסרטן - ה-Perifosine.

התרופה, שנבחנה בשלב השני של הניסויים במספר סוגים של סרטן, תיבחן בניסוי זה בכ-400 חולים בסרטן דם מסוג Multiple Myeloma. ה-FDA אישר לחברה את פרוטוקול הניסוי, כלומר הצהיר שאם היא תבצע אותו כפי שאושר ותשיג את התוצאות הרצויות, כמעט בוודאות הרשות תאשר את התרופה.

אתמול זינקה מניית קריקס ב-48.7%. עם תחילת המסחר בנאסד"ק היום, מנייתה עלתה בעוד 8% ושוויה כעת הוא כ-83 מיליון דולר.

בראיון ל"גלובס" לפני כחודשיים וחצי, עם כניסתו לתפקיד המנכ"ל, הדגיש רון בנצור בעיקר את הערך הגלום במוצר אחר של קריקס, תרופה לאיזון רמת האשלגן אצל חולי כליות שעוברים דיאליזה.

בסוף הפריפוסין היא שנכנסה לניסויים ראשונה. קריקס ערכה מספר רב של ניסויים קטנים בפריפוסין, עד שבחרה להתקדם עם ההתוויה של מיילומה.

עם כניסתו לתפקיד, בנצור הדגיש כי משימתו הראשונה היא להעלות את שווי החברה, שאיבדה כמעט את כל ערכה לאחר כישלון בניסוי גדול. בנצור האמין שהוא יכול להשיב את המוסדיים שפרשו ממנה.

את מטרה זו הוא ביקש להגשים עם שיווק נכון של שני המוצרים הקיימים בצנרת שלה, שהוצנעו כל עוד היא הייתה בניסוי מתקדם למוצר שנכשל.

בינתיים נראה שבנצור עושה את עבודתו. המניה נסחרת כעת במחיר גבוה פי 4.6 ממחירה עם כניסתו לתפקיד.