הליכים נגד גמול בארה"ב לאחר שלא פרעה הלוואה בזמן

החברה של ליאון רקנאטי מחזיקה 70% בפרויקט מגורים בניו יורק ■ ממלרג, השותפה בפרויקט, נמסר: "זה חלק מהמו"מ מול המלווה על הסדר חוב"

שבוע לאחר שנכסים ובנין שבשליטת נוחי דנקנר הודיעה על עיקול נכס בפלורידה, בעקבות הפרת תנאי ההלוואה, מדווחת גם גמול השקעות שבשליטת ליאון רקנאטי על הליכים שנפתחו נגדה בארה"ב, לאחר שלא עמדה בהחזר הלוואה בזמן. מדובר בהלוואת נון-ריקורס בהיקף 30 מיליון דולר אשר ניתנה לפרויקט Whitestone בניו-יורק, שגמול מחזיקה בו כ-70%.

השותפים הנוספים הם מלרג שבשליטת מיכאל הירשברג וארקו שבשליטת אריה קוטלר, המחזיקות ב-20% ממנה, ושותף אמריקני (10%). עד כה השקיעו כל השותפים כ-50 מיליון דולר, אך מסוף 2008 הפסיקה חברת הפרויקט לשלם למלווה. משלא עמדו בתנאי ההחזר, פתחה המלווה, קרן השקעות מארה"ב, בהליכים למימוש הנכס.

הפרויקט כלל 50 דונם בקווינס על קו המים, לבניית 52 צמודי קרקע. אולם משבר הנדל"ן פגע בכדאיות הקמת הפרויקט, ובהערכה שבוצעה אשתקד שווי הקרקע הקרקע הוערך ב-17.3 מיליון דולר.

נזכיר, כי רק באפריל האחרון נטשה גמול השקעות פרויקט של מלון במיזורי. גם אז ההלוואה הייתה מסוג נון-ריקורס.

הקרן המלווה הגישה לבימ"ש בניו-יורק בקשה למימוש הנכס, ובנוסף דרשה מינוי של כונס נכסים, צו למימוש המשכנתא ומכירת הקרקע. עמית הירשברג, סמנכ"ל הכספים של מלרג, אמר היום: "צפינו זאת כחלק מההתנהלות מול המלווה, ואף יש לנו תלונות כלפיה. זה חלק מהמו"מ מולה על הסדר חוב".בגמול, במלרג ובארקו הדגישו כי לא צפוי להן הפסד מהותי נוסף לאחר שכבר ביצעו הפחתות.