רוביני כוכב עליון

למרות שהחל להנות ממעמדו כסלבריטאי פיננסי תחזיתו ביחס לסחורות נראית הגיונית

פרופ' רוביני, שעדיין נהנה מתהילת ההתרעה על המשבר, החל כנראה להינות ממעמדו כסלבריטאי פיננסי ולתת מבחר גדול יותר של תחזיות ברמת תנודתיות גבוהה יותר. כך קראנו כי לאחרונה התבטא ביחס לעליה הצפויה במחירי הסחורות.

קטונו מלאמר משהו על רוביני ועם הצלחה לא מתווכחים. אבל, ככל שנקרא יותר ויותר תחזיות של רוביני, כך נתייחס אליהן יותר ויותר בספקנות, עיין ערך גרינספאן.

כשגרינספאן מלמל משפטים כלכליים לא ברורים, כל העולם עסוק היה בפרשנות שהזיזה שווקים. כשגרינספאן שחרר הצהרות ברורות לאוויר לקידום ספרו וחשבון הבנק שלו, זה היה פתטי למדי. בדיעבד כך גם היו גם המלמולים שלו ומסתבר שהוא השאיר לנו הרבה עבודת ניקיון אחריו.

מכל מקום, התחזית של רוביני ביחס לעליית מחירי הסחורות הגיונית בעיננו. בסך הכל צמיחת הביקוש לסחורות נשארה וההיצע לא גדל במידה יוצאת מהכלל. אולי שככה קצת האובססיה לאתנול שגררה ביקוש לתירס וסויה אבל עוד כמה דולרים למחיר חבית נפט (גם סחורה) ונחזור למלא את מיכל הדלק בתירס.

DBA היא הדרך הפשוטה להנות מעליית מחירים, אם תהיה, של ארבע סחורות חקלאיות בסיסיות: תירס, חיטה, סויה וסוכר. בכל הקשור בניתוח הטכני, יש הגיון להחזיק ב-ETF. אחרי שיצרה סדרה של שלוש רמות שפל שכל אחת גבוהה מזו שקדמה לה, DBA חצתה שוב את הממוצע ל-200 יום כלפי מעלה ונראה שהפעם זה יחזיק מעמד. הגנה על פוזיציית רכש ניתן למקם מתחת ל25.4.

MOO היא ה-ETF המשקיעה בחברות מתחום החקלאות וגם היא אפשרות השקעה סבירה למי שרוצה להיחשף לסקטור. MOO נמצאת בתבנית יפה של עליה וסיכוייה להמשיך לעלות גבוהים. על פוזיציית רכש ניתן להגן מתחת ל-37.75.

כמובן שסחורות זה גם אנרגיה וגם מתכות אבל נסתפק היום בחקלאות בשביל להתייחס גם לזירת המדינות.

השקעה סולידית ביפן

ETFs של מדינות רבות נמצאות במגמת עליה חזקה, במקרים רבים, חזקה מזו של ה-S&P500.

התייחסנו לכך בהרחבה בטורים האחרונים. היום בחרנו לשוב ולציין את EWJ להשקעה ביפן. דווקא בגלל שהיא סולידית בעלייתה, מעל תמיכה קרובה (ב-9.5 דולר) ולא במרכז החדשות, היא יכולה להיות מעניינת. זאת מבלי לזלזל בכלל בכלכלה היפנית ובתמורות החיוביות שהיא עברה בשנים האחרונות. ספקולציה סולידית ומחושבת, שילוב טוב עם הסחורות הפראיות.

בחטף נציין שגם EWQ (צרפת), EWU (בריטניה), RSX (רוסיה) מתאימות למי שמחפש תמיכה עם פוטנציאל. האחרונה קצת מסוכנת ברמת המדינה אבל יש לה מתאם עם הסחורות.

[למדור ניתוח טכני]

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.