בפסגות ממליצים לקנות מניית רמי לוי: "צפי לדו"חות מצויינים"

רמי לוי נסחרת בדיסקאונט חריג של 27% ■ חלק ממניות חברות המזון מתומחרות באופן מלא ואף מעבר לכך ■ ההמלצה לשופרסל עולה ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק", ומחיר היעד עולה ל-18.7 שקל המשקף 17% דיסקאונט

האנליסטית טליה לויברג ממחלקת המחקר Sell Side של פסגות פרסמה היום (ד') סקירה על רשתות השיווק וחברות המזון בישראל, כשהשאלה שעמדה בפניה היא האם הריצה למניות המזון מוצדקת. להערכתה - לא ממש. עם זאת, ההזדמנות כרגע טמונה ברשתות.

האנליסטית מציינת כי לאחר שבחודשים הראשונים של השנה הניבו מניות המזון והרשתות תשואות חסר ביחס לשוק, הרי שבחודש-חודשיים האחרונים הצטרפו גם מניות התחום לחגיגה, וחלקן הגיעו לשווי מלא, כאשר חלק ממניות חברות המזון מתומחרות באופן מלא ואף מעבר לכך, לעומת זאת, במניות הרשתות עדיין מוצאים הזדמנות לתשואה עודפת. "אין ספק כי אחת הסיבות לכך הינה היצע הנזילות בשוק תחת רמות הריבית האפסיות", אומרת לויברג.

מניית רמי לוי ממשיכה להיות המנייה המומלצת של פסגות בתחום המזון והרשתות. מחיר היעד של 74 שקל משקף לה דיסקאונט של כ-27% (שיעור חריג בענף). דו"חות הרבעון השני שיפורסמו ב-25 באוגוסט צפויים להיות מצויינים ולהצביע על תוצאות כספיות חזקות הרבה יותר משל הרשתות האחרות כגון שופרסל ורבוע כחול. הצמיחה בהכנסות החברה צפויה לזנק ב-34%, וגם הרווח התפעולי צפוי להציג צמיחה דו-ספרתית, עם שיפור בשיעורי רווחיות ביחס לרבעון הראשון. כל זמן שהאופק התפעולי ממשיך להיות חיובי גם מעבר ל-2009 - פסגות בהחלט ממליצים על קנייה. נציין כי לקופות הגמל של פסגות החזקה מהותית במניית רמי לוי בשיעור של 6.4% נכון ל-20 ביולי.

המלצתה של לויברג לשופרסל , שכבר פרסמה דו"חות שעלו על התחזיות של פסגות, עולה ל"תשואת יתר" לעומת המלצה קודמת "תשואת שוק", כאשר מחיר היעד שלה עולה ל-18.7 שקל לעומת 17.4 שקל - מחיר היעד משקף דיסקאונט של כ-17%. העלאת מחיר היעד נובעת מהעדכון כלפי מטה של שיעור ההיוון בשיעור של 0.25% שביצעה פסגות לחברות המזון. "מדובר ברשת גדולה ומבוססת המושפעת מהסביבה התחרותית בצורה חלקית בלבד". עם זאת, בפסגות ממשיכים להעריך כי "הרווח התפעולי של 4.8% שהציגה החברה ברבעון השני אינו מייצג עבור הרבעונים הבאים, ודאי לא כשרבוע כחול צפויה להשיק בקרוב מאד את מועדון הלקוחות החדש שלה".

בהתייחסה לחברת אסם נותרה המלצתה על "תשואת שוק", אך מחיר היעד עלה ל-47 שקל לעומת 44 שקל. "לאחר רבעון ראשון חזק, הרבעון השני יהיה חלש יותר ברמת המכירות בישראל וכך גם ברמת הרווחיות התפעולית. לטווח הארוך המודל מגלם את פוטנציאל ההתייעלות".

ההמלצה לשטראוס נותרת "תשואת חסר", אך מחיר היעד עולה ל-41 שקל לעומת 39 שקל. "חשש מאי-עמידה ביעדי המכירות בישראל ברבעון השני מהווה את הדגש העיקרי לאחר החולשה בביצועי 2008. לטווח הארוך הפוטנציאל הטמון בהמשך הצמיחה וההתייעלות - מגולם במודל".