מצטרף למירוץ: אמנון נדב מועמד לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה

שימש בעבר כמנהל תחנות קול ישראל של רשות השידור ■ גם ד"ר עליזה לביא ושי בזק מועמדים להחליף את נורית דאבוש ■ במקביל מנסים משרדי התקשורת והאוצר לקדם את רעיון "ברית המועצות"

מועמד נוסף מצטרף למירוץ על תפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה. ל"גלובס" נודע כי שמו של אמנון נדב, לשעבר מנהל תחנות קול ישראל של רשות השידור, עלה כמועמד לתפקיד. נדב קיבל לאחרונה את הטפסים המקדימים לפני ועדת שפניץ לאישור מינויים במגזר הציבורי.

שמו של נדב כמועמד מוביל אינו מפתיע, זאת לאור הניסיון הרב שצבר במהלך השנים בתחום התקשורת בארץ. בעבר הוזכר נדב כמועמד לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, תפקיד שאליו מונה בסופו של דבר מוטי שקלאר.

במקביל לנדב עלה שמם של שני מועמדים מובילים נוספים - ד"ר עליזה לביא ושי בזק, אשר עשויים להחליף את נורית דאבוש, יו"ר המועצה הנוכחית, שמסיימת קדנציה של 4 שנים.

בנוסף לשלושה שנחשבים מועמדים מובילים לתפקיד, החל להסתמן ההרכב החדש של מועצת הרשות השנייה במקום המועצה הנוכחית, שתסיים את תפקידה בסוף חודש אוגוסט. בין השמות שקיבלו את הטפסים לקראת ועדת שפניץ נמצאים גם יוסי אליטוב, יעקב שחם, טל אלכסנדרוביץ, אביהו מדינה, אילת גלילי, אייל מלובן ואמנון לורד.

הרשימה הסופית כוללת כאמור 15 מועצה אשר אחד מהם ישמש כיו"ר. יחד עם זאת, לא ברור לאיזו תקופה יתבצעו המינויים, שכן בטיוטת ההסדר של ערוץ 10, שפורסמה אתמול (ג') על-ידי משרדי האוצר והתקשורת, קיימת כוונה להקים את ברית המועצות - שתמזג בין מועצת הרשות השנייה למועצת הכבלים והלוויין - כבר ב-2010. מיזוג כזה ישנה את מבנה המועצה וימזג בין חברי המועצה מהכבלים והלוויין לאלה מהרשות השנייה.

מהלך זה של הקדמת ברית המועצות נובע גם מכוונה של משרדי האוצר והתקשורת להקל על זכייניות הערוצים המסחריים בכל הקשור לדמי זיכיון המשולמים לרשות השנייה והנאמדים בעשרות מיליוני שקלים בשנה המיועדים למימון התקציב, כמו גם הרצון לבצע רגולציה אחידה על כל שוק הטלוויזיה.