חברות ההפקה לרשות השנייה: רוב התוכן הטלוויזיוני אינו סוגה עילית

יוצאות נגד איגודי היוצרים שקוראים לשימור הסוגה העילית במסגרת ההסכם עם ערוץ 10 ■ "אלפי העובדים היוצרים תוכניות טלוויזיה שאינם בז'אנר העליון הם הלחם והחמאה של ערוץ משדר - ופרנסתם נמצאת כיום בסכנה"

חברות ההפקה העצמאיות מבהירות: תוכניות טלוויזיה שאינן ז'אנר עליון הן התוכניות שממלאות את רוב שעות השידור של הטלוויזיה המסחרית. דברים אלה באים בניגוד לעמדת איגודי היוצרים הקוראים לשימור הסוגה עלית - הז'אנר העילי.

דברים אלה נכתבו במכתב ששלחו חברות ההפקה לראשי הרשות השנייה, זאת בהמשך לידיעות על גורל ערוץ 10 והסיכומים עמו הנערכים בימים אלה.

במכתב שנשלח על-ידי חברות הפקה עצמאיות הן מבהירות כי תוכניות כגון "כוכב נולד", "ארץ נהדרת", "עדי אשכנזי", "משפחה חורגת", "הישרדות", תוכניות טוק שואו, "שבוע סוף", תכניות תחקירים כמו "אמנון לוי" ו"כלבוטק", תוכניות שעשועונים כמו "אחד נגד מאה" ועוד - הן שממלאות את רוב שעות השידור בטלוויזיה.

"יש מספר רב של מפיקים ומשרדי הפקה המפיקים תכניות טלוויזיה שאינן ז'אנר עליון, וחלק גדול מהם מפיקים גם ז'אנר עילי (דרמות ודוקומנטרי). בתכניות טלוויזיה אלה מועסקים עורכי תוכן, תחקירנים, מפיקים, מנהלי הפקות, צלמים, אנשי מינהלה, אנשי קול, עורכי וידיאו, נתבים, תסריטאים ובמאים, מאפרות, מלבישות, אנשי אביזרים, תפאורנים ועוד - רוב העובדים הנ"ל אינם עוסקים בהפקת ז'אנר עליון", כותבות חברות ההפקה העצמאיות.

במכתב ששלחו נציגי החברות ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש; ולמנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, הם כותבים כי "אין ויכוח לגבי חשיבותו הרבה של הז'אנר העליון, וצריך להילחם בכל דרך על שימורו הנאות, כמרכיב מרכזי בכל לוח שידור. אבל לצד זאת אנו מבקשים מכם לא לשכוח כי בתעשייה זו עובדים אלפי עובדים היוצרים תוכניות טלוויזיה שאינם בז'אנר העליון, והם הלחם והחמאה של ערוץ משדר - ופרנסתם נמצאת כיום בסכנה".