"פתחי מילוט" ליאהו אם העסקה עם מיקרוסופט תתברר כבעייתית עבורה

מדיווח שהגישה יאהו ל-SEC, עולה כי היא תוכל להשתחרר מההסכם אם הנתח המשותף של שתי החברות בשוק החיפוש המקוון יהיה נמוך מאחוז מסוים מהיקף החיפושים

פרטים חדשים על הסכם מיקרוסופט -יאהו עולים מדיווח שהגישה יאהו לרשות ניירות ערך האמריקנית (SEC).

הדיווח חושף כי בהסכם שיתוף-הפעולה שנחתם בשבוע שעבר בין השתיים ישנם מספר 'פתחי מילוט' המאפשרים ליאהו להשתחרר מהעסקה, אם תתברר כבעייתית עבורה.

על-פי קווי המתאר של ההסכם שנחשפו לראשונה בדיווח, מיקרוסופט תהיה ספקית טכנולוגית החיפוש הבלעדית למנוע החיפוש שלה, בינג, ולאתרי האינטרנט של יאהו. מיקרוסופט גם תהיה אחראית על שירות המיקום של מודעות פרסום מבוססות חיפוש באתרים הללו. יאהו תהיה אחראית על מכירות מודעות פרסום מקוונות עבור שתי החברות. ההעברה של תפעול טכנולוגיית החיפוש למיקרוסופט תחסוך ליאהו מאות מיליוני דולרים מדי שנה.

בנוסף, תקבל יאהו נתח של 88% מהכנסות שתי החברות ממודעות פרסום מקוונות למשך 5 שנים, אחריהן יעמוד נתחה של יאהו בהכנסות על 83%-93%.

הדיווח מגלה גם כי יאהו תוכל להשתחרר מההסכם אם הנתח המשותף של שתי החברות בשוק החיפוש המקוון יהיה נמוך מאחוז מסוים מהיקף החיפושים באינטרנט. החברות הסכימו ביניהן לא לחשוף את הנתון הזה.

כמו כן, יאהו תוכל להפסיק את שיתוף-הפעולה אם ההכנסות המשותפות של שתי החברות מפרסום מקוון יהיה נמוך מאחוז שנקבע מסך הכנסותיה של יריבתן המשותפת, גוגל .

מיקרוסופט תעביר ליאהו 50 מיליון דולר מדי שנה ב-3 השנים הראשונות.

יכולה לצאת מזה

- אם הנתח המשותף של יאהו ומיקרוסופט בשוק החיפוש המקוון יהיה נמוך מאחוז מסוים מהיקף החיפושים ברשת. השתיים הסכימו שלא לחשוף נתון זה.

אם ההכנסות של שתי החברות מפרסום מקוון יהיה נמוך מאחוז שנקבע מסך הכנסותיה של היריבה גוגל.