רוכש חלקה של מהדרין בקניון הדרים ב-23 מיליון שקל: גדעון ביקל

לפני כולםביקל הוא מי שבספטמבר מכר לקבוצת עזריאלי קרקע בראשון-לציון להקמת קניון ■ העסקה - באמצעות החברה הבת פרי אור ■ בקניון מושכרים שטחים לסופרמרקט גדול, משרד הרישוי, בתי-קפה וחנויות אאוטלט

חברת מהדרין מקבוצת נכסים ובניין IDB של נוחי דנקנר התקשרה באמצעות החברה בת פרי אור עם צד שלישי למכירת קניון הדרים בנתניה, תמורת 23 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי הרוכש הוא גדעון ביקל, מי שבספטמבר מכר לקבוצת עזריאלי קרקע בראשון-לציון להקמת קניון.

מזכר ההבנות כפוף לאישור האורגנים הרלוונטיים של חברת מהדרין וחברת פרי אור. ביצוע העסקה מותנה בבדיקת נאותות לגבי הקניון על-ידי הקונה.

קניון הדרים משתרע על פני 8,000 מ"ר שטחי מסחר, גובהו שתי קומות, והוא ממוקם ברחוב הכדר שבאזור התעשייה הצפוני של נתניה. הוא נפתח לציבור ביולי 1991 ומשמש היום את תושבי העיר, את תושבי השכונות המזרחיות של נתניה, את תושבי מושבי המועצות האזוריות עמק חפר ולב השרון ואת תושבי כפר יונה.

בקניון מושכרים שטחים לסופרמרקט מרשת שופרסל דיל, גם היא בשליטת נוחי דנקנר, ולסופר פארם. עוד מושכרים שטחים לרשתות גלי, פוקס, גולף, לודג'יה, קרביץ, סטימצקי, משרד הרישוי ודואר ישראל. מלבדו פועלים בעיר הקניון המרכזי של נתניה, קניון השרון, מקבוצת קניוני ישראל של בריטיש ישראל, ופאואר סנטר ביג בשטח 48 אלף מ"ר באזור התעשייה קריית ספיר.

בימים אלה מקימות חברת שיכון ובינוי נדל"ן שבשליטת שרי אריסון וחברת אזורים של שעיה בוימלגרין את קניון עיר ימים בנתניה בהשקעה כוללת של יותר מ-450 מיליון שקל. הקניון, שישתרע על פני 70 אלף מ"ר, מוקם סמוך לשכונת עיר ימים בנתניה דרום במגרש בן 58 דונם.

גדעון ביקל, איתו חתמה חברת מהדרין על מזכר ההבנות, הוא דמות מוכרת בתחום ייצור וייצוא פרחים, ירקות, פירות ותבלינים. הוא מכר לעזריאלי קרקע בצומת גן הוורדים הסמוך לראשון לציון תמורת 25-30 מיליון דולר, כפי שנחשף בספטמבר ב"גלובס". קבוצת עזריאלי מתכננת להקים בקרקע זו קניון שישתרע על פני 15-20 אלף מ"ר ושיתחרה בקניון הזהב בראשון לציון ובקניון רוטשילד של גזית גלוב ישראל.