שינוי מגמה בבריטניה: מחירי הבתים עשויים לעלות ב-2009

כלכלן בכיר ב-RICS: "ניתן לראות סימנים ברורים לכך שחל שינוי בשוק הנדל"ן הבריטי במהלך החודשים האחרונים" ■ "עם זאת, התחזית לשנת 2010 נותרה עמומה, וקיימת סכנה אמיתית לירידת מחירים ב-2010"

מחירי הבתים בבריטניה צפוים לעלות במהלך 2009. כך לפי המכון המלכותי לסוקרים מוסמכים (RICS) שמוקדם יותר השנה חזה ירידה של 15% במחירי הנדל"ן בבריטניה - מהנפגעות הקשות ביותר של המשבר הפיננסי העולמי.

"המחיר הממוצע של בית צפוי להיות מעט יותר גבוה ברבעון הרביעי של השנה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד". ריביות נמוכות וירידת מחירי הבתים מרמות השיא שהציגו ב-2007 משכו משקיעים רבים לעבר שוק הנדל"ן הבריטי. הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) צפוי להותיר היום (ה') את הריבית על 0.5%.

"ניתן לראות סימנים ברורים לכך שחל שינוי בשוק הנדל"ן הבריטי במהלך החודשים האחרונים", אמר בריגיד או'לירי, כלכלן בכיר ב-RICS. "עם זאת, התחזית לשנת 2010 נותרה עמומה, וקיימת סכנה אמיתית שמחירי הנדל"ן שוב ירדו בחדות".

נזכיר כי אתמול (ד') פורסמו מספר נתוני מאקרו מעודדים בבריטניה:

הייצור התעשייתי עלה ב-0.4% ביוני, לעומת מאי. אנליסטים חזו התכווצות של 0.1%. במונחים שנתיים, הייצור התעשייתי ירד ב-11.7%.

מדד מנהלי הרכש (PMI) בבריטניה עלה ל-53.2 נקודות ביולי מ-51.6 נקודות ביוני. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז פברואר 2008.

מדד אמון הצרכנים של Nationwide עלה ל-60 נקודות ביולי מ-59 נקודות ביוני. מדובר בתוצאה בהרבה מרמה של 49 נקודות ביולי שעבר ושפל של 46 נקודות בינואר השנה. כל תוצאה הגבוהה מ-50 נקודות מצביעה על אופטימיות בקרב הצרכנים.