בריינסווי הצליחה בניסוי רפואי נגד דיכאון - והמניה עולה 10%

החברה הודיעה כי המכשיר שפיתחה, Deep TMS, נמצא בטוח ויעיל בטיפול בדיכאון בשילוב עם הטיפול התרופתי המסורתי

הצלחה לבריינסווי בניסוי במכשיר שפיתחה לטיפול בדיכאון: החברה הודיעה כי המכשיר, Deep TMS, נמצא בטוח ויעיל בטיפול בדיכאון בשילוב עם הטיפול התרופתי המסורתי.

הניסוי נערך בבית החולים הדסה ובמרכז לבריאות הנפש בבאר יעקב. בניסוי השתתפו 56 נבדקים הסובלים מדיכאון עמיד לטיפול תרופתי. למעט תלונות על כאבי ראש קלים אצל חלק מהמטופלים אשר חלפו כעבור זמן קצר (ובעיקר בטיפולים הראשונים), נמצא כי המכשיר בטוח ויעיל.

45 מטופלים שהשלימו לפחות 10 טיפולים חוו שיפור משמעותי מבחינה סטטיסטית. 13 מטופלים הגיעו לכדי החלמה מלאה. עדיין מוקדם לדבר על יציאה לשוק עם המוצר, אולם הצלחת הניסוי מקדמת את החברה בשלב נוסף לקראת ביצוע ניסוי רחב יותר במכשיר.

"תוצאות מחקר זה מעידות כי טיפול בגירוי מגנטי מוחי עמוק במקביל לטיפול תרופתי בנוגי דיכאון הינו בטוח ויעיל", נמסר בהודעת החברה. "לאור התוצאות החיוביות של מחקר זה והמלצות החוקר הראשי, החברה שוקלת לבצע מחקר נרחב יותר".

בריינסווי מנהלת מספר ניסויים קליניים מקבילים על מנת לבדוק את יעילות המכשיר שלה. באפריל האחרון הודיעה החברה כי היא תבחן את ה-DEEP TMS על מכורים לקוקאין, בניסוי שייערך במוסד הלאומי לגמילה בארה"ב - National Institute on Drug Abuse. פרט לכך, החברה מנסה לבדוק את יעילות המכשיר שלה גם על אנשים הסובלים מהשמנת יתר. מוקדם יותר השבוע הודיעה החברה על התחלת ניסוי בבוגרים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, אשר ייערך בלוס אנג'לס.