הפריחה של עסקי האהבה

עבור אתרי ההיכרויות, המשבר הכלכלי הוא אחת התקופות הטובות בהיסטוריה

בכל יום מלאים כותרות העיתונים בדיווח על סקטורים נוספים שנפגעים במפולת הדומינו של המשבר הכלכלי העולמי. אבל כמו שאומרים אנשי עסקים משופשפים, כל משבר הוא הזדמנות, ועבור עסקי האהבה - המיתון מביא דווקא לפריחה.

על-פי דיווחים של אתרי ההיכרויות ברשת, מאז תחילת המשבר נרשמה עלייה חדה במספר הגולשים שמחפשים אהבה - ולא רק בט"ו באב.

אחד ממנהלי האתרים המובילים בתחום בארה"ב טוען כי "בזמן משבר אתה רוצה מישהו שיעריך אותך בזכות מי שאתה ולא בגלל הנכסים החומריים שיש לך, או במקרה זה, אין לך".

אחרים טוענים כי העלייה מוסברת ברצון של האנשים "לחלוק את הדיכאון ולנסות לעבור ביחד את הזמנים הקשים".

אבל מלבד האספקט הרגשי, יש לרצון למצוא זוגיות גם הסבר כלכלי. "אנשים רוצים למצוא שותף לחיים גם כדי לחלוק בשכר הדירה ובקניות בסופרמרקט. יש לזה היגיון כלכלי רב", מסביר מנהל אתר היכרויות בארה"ב.

מדיווח שפורסם בעיתון "בוסטון גלוב" עולה כי אתר match.com, אחד המובילים בתחום ההיכרויות ברשת, רשם ב-2008 את הביצועים הטובים ביותר בכל 14 שנות פעילותו. מדיווח עדכני עולה כי לאתר יש 20 מיליון חברים ומדי יום מצטרפים אליו 60 אלף חברים נוספים.

סגן מנהל באתר מודה כי עיקר הזינוק נובע מהמשבר הכלכלי: "אנשים נמצאים בלחץ. הם לא יוצאים הרבה לבלות ומעבירים שעות ארוכות מול המחשב. את הכסף הפנוי הם מעדיפים להוציא על הרשמה לאתר ולא על יציאה למסעדה. הם מחפשים מישהו כדי לעבור איתו ביחד את הסערה הכלכלית".

גורם באתר אחר טוען כי העלייה מיוחסת גם לשיעור האבטלה הגואה. "בזמן שאנשים נמצאים בעבודה אין להם זמן ואנרגיות לסרוק אלפי מועמדים באתרי היכרויות, אבל אחרי הפיטורים יש להם המון זמן פנוי, והם מתחילים לחשוב ברצינות על הקמת משפחה ומציאת בן זוג - נושאים שקודם נקברו מתחת לערימות המסמכים בעבודה".

גם בישראל אפשר למצוא אישור לתופעה - ואתר ההיכרויות JDate מדווח על עלייה של 50% בתנועת הגולשים באתר וגידול של 5% גידול במנויים ב-3 החודשים האחרונים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.