שיטת השקשוקה: השורה התחתונה

מיקי רוזנטל צריך לשלוח מכתב תודה לאחים עופר על שקידמו את הבאזז סביב סרטו

ערוץ 1, מן הסתם, בעננים: הסרט "שיטת השקשוקה" סוף-סוף שודר בו וזכה לרייטינג לא ייאמן של 13% - רייטינג דו-ספרתי שכבר לא נרשם בערוץ הממלכתי לעתים קרובות כל-כך (שלא לומר, כמעט אף פעם).

ועכשיו השאלה היא עד כמה שמחים ומאושרים האחים עופר על שהחליטו להכריז מלחמה על מיקי רוזנטל והאובססיה העופרית שתקפה אותו לעשות עליהם סרט, והשקיעו הרבה מרץ ומאמץ בהפקת סרט נגדי ושכירת משרד יחסי ציבור שיקדם אותו בקרב כל תושבי ישראל, כדי שכולם יראו וייראו וכדי שהצד שלהם יישמע כמו שהם רואים לנכון.

תכל'ס - מה יצא להם מזה? בערך מה שיצא כשבישראייר ניסו לעצור את שידור הכתבה שעשו עליהם ב"עובדה", ובערך מה שקרה כשבטיב טעם ניסו להיכנס ברפי גינת על כל במה אפשרית לגבי הכתבה שעשה עליהם ב"כלבוטק". פרומו מתמשך שיוצר סקרנות ועניין מעבר למה שהיה קורה, לו פשוט היו שותקים.

בעלי ההון לא משכילים להבין, שככל שהם מתעסקים יותר בכתבות שליליות שמתפרסמות עליהם - כך הם רק מעצימים אותן. בכלל, התעסקות מוגזמת בכתבות שליליות, שהן בלתי נמנעות עבור דמויות או גופים שמסוקרים לעיתים קרובות באמצעי התקשורת, היא גישה שפועלת בדיוק הפוך.

למי שיש מספיק כסף או סתם נמצא בעמדה משפיעה, נדמה שהתקשורת צריכה לפעול לפי הכללים שלו. שאם יפעיל מספיק לחצים וישקיע מספיק אנרגיה - הפרסום השלילי ייעלם ולא יהיה. אבל כל השאיפה הזו היא די מגוחכת בבסיסה.

פרסום שלילי הוא חלק מהחיים, ומה שקובע בסוף הוא הרצף של הפרסומים והחשיפה התקשורתית, ולא כתבה אחת או סרט אחד. כך שעד כמה שפרסום שלילי יחיד נראה מזיק, כנראה שהכי נכון להתעלם ממנו, ולהמשיך הלאה כדי לנסות לגרום לכך שיפרסמו עלייך אייטמים חיוביים (רצוי על-ידי מעשים אמיתיים שיצדיקו אותם ולא על-ידי יחסי ציבור ריקים מתוכן, אבל זה כבר באמת שייך לטור אחר).

אחרת? זה רק מקדם את הפרסום השלילי ומאדיר אותו. כמה הדים גרר הסרט "שיטת השקשוקה" בגלל הניסיונות של האחים עופר להפריע לו? הוא הפך לשיחת העיר. הוא רץ כמו צ'יטה ברשת האינטרנט. הוא הפך למותג. הוא פרץ את תקרת הזכוכית ואפילו השיג רייטינג דו-ספרתי בערוץ 1.

אז עכשיו מיקי רוזנטל יכול להתקדם לפרויקט האובססיבי הבא, אבל לפני כן - שלא ישכח לכתוב מכתב תודה יפה לאחים עופר, שקידמו לו כל-כך יפה את הפרויקט הקודם.