אנליסטים על הרבעון של ברקשייר התאוויי: "צפוי דו"ח פיצוץ"

אנליסטים ומשקיעים צופים לחברה של וורן באפט רווחים בסך 11 מיליארד דולר מהשקעות במניות, ומשיפור בביצועים של נגזרי המניות שעליהם הימרה החברה

ברקשייר התאוויי , ששווי תיק השקעות שלה במניות נאמד ביותר מ-60 מיליארד דולר, עשויה לדווח על הרבעון הטוב ביותר שלה זה שנתיים. כך מעריכים אנליסטים לקראת מחר (ו'), אז תפרסם החברה שמנהיג המיליארדר וורן באפט את הדו"ח הרבעוני שלה. אנליסטים ומשקיעים, כולל גלן טנג מ-T2 פרטנרס, צופים לחברה של באפט רווחים בסך 11 מיליארד דולר מהשקעות במניות, ומשיפור בביצועים של נגזרי המניות שעליהם הימרה החברה.

טנג מעריך שהדו"ח ישקף מהפך בערך המאזני של החברה - הערך המתקבל מהפחתת ההתחייבויות של החברה מהערך של הנכסים שלה - לאחר שני רבעונים של ירידות.

לדברי טנג, "הדו"ח יהיה פיצוץ". יצוין שמניות ברקשייר הן האחזקה הגדולה ביותר של T2 פרטנרס שפועלת מניו יורק. "ייתכן שמדובר בעלייה הדולרית הרבעונית החדה ביותר בערך המאזני של החברה מאז הקמתה. באפט הפגין משמעת עצמית יוצאת דופן ברבעון הראשון, כשכל האחרים איבדו את עשתונותיהם", הוסיף טנג.

באפט, אחד המשקיעים המפורסמים ביותר בעולם, הודה השנה כי ביצע שגיאות שפגעו בתשואה של ברקשייר התאוויי ב-12 החודשים הקודמים. הערך המאזני הממוצע למניה - שיטת החישוב שהדגיש באפט במכתבו השנתי לבעלי המניות, ירד בארבעה מתוך חמשת הרבעונים האחרונים, וב-2008 נרשמה הירידה השנתית השנייה מאז רכש באפט את השליטה בברקשייר, ב-1965.

ב"מדריך לבעלים" שכתב באפט ושיגר לבעלי המניות של החברה, הוא טען שלדעתו החישוב של הערך המאזני הוא קנה המידה האובייקטיבי והטוב ביותר להצלחתה של ברקשייר.