קרן אגת של דני נווה הובילה השקעה של 8.3 מיליון דולר בחברת אנג'יוסלייד

בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים - עופר היי-טק ו-D-Partners מקבוצת ויולה ■ אנג'יוסלייד פיתחה בלון צנתור המונע תסחיפים - החברה כבר מוכרת את המוצר באירופה וצופה שבחודשיים הקרובים היא גם תקבל אישור לשיווק בארה"ב

חברת Angioslide, בוגרת חממת ניות בנצרת, השלימה גיוס של 8.25 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס".

את הגיוס הובילה קרן Agate שבראשה עומד שר הבריאות לשעבר דני נווה, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים - עופר היי-טק, הבעלים של חממת ניות; ו-D-Partners מקבוצת ויולה של שלמה דוברת.

את החברה הקימו בשנת 2005, במסגרת חממת ניות, ערן הירשוביץ' וחברת דגניה סיליקון. לאנג'יוסלייד מכירות באירופה, ואת השנה הקרובה היא צפויה לסיים, לדבריה, עם מכירות של מספר מיליוני דולרים.

בחודשיים הקרובים מצפה אנג'יסלייד לקבל אישור לשיווק גם מרשות המזון והתרופות האמריקנית, ה-FDA. לכשיתקבל האישור, החברה צפויה להתחיל מיד במכירות בארה"ב.

מתחילים עם גפיים

אנג'יוסלייד פיתחה בלון צנתור, אשר נועד למנוע תסחיפים. תהליך ניפוח בלון הצנתור הרגיל יכול לגרום להתפוררות של הרקמה הטרשתית על-גבי דפנות העורק ולגרום לכך שחלקיקים קטנים ייסחפו על-ידי מחסור הדם ויסתמו כלי דם קטנים יותר.

החסימות יכולות להוביל לקטיעת אצבעות רגליים, אי-ספיקת כליות, אירוע לב ואירוע מוחי, תלוי היכן מתרחשת החסימה.

לדברי דורון בסר, מנכ"ל אנג'יוסלייד, "כיום נהוג לטפל בבעיה על-ידי החדרה מראש של פילטר, אשר חוסם את כלי הדם ומונע מהחלקיקים להיסחף מעבר לנקודה מסוימת.

"אבל הפילטר מייקר את הטיפול, גוזל זמן, דורש מומחיות מיוחדת ולא תמיד מצליח באמת לחסום באופן מלא את העורק". כמו-כן, הפילטרים מאושרים רשמית לשימוש רק באזורי הלב והצוואר, ולא לטיפול בחסימות בגפיים ובכליות.

המוצר של אנג'יוסלייד מכיל את הפתרון בתוך הבלון עצמו. אחרי ניפוח הבלון בתוך העורק, מושכים בעדינות לאחור ידית שנמצאת על-גבי התיל המוליך. הידית מושכת את הקצה הרחוק של הבלון, כך שהוא מתקפל פנימה לתוך הבלון ונוצרת צורה של קונוס הפוך.

בחלל שהתפנה עם קיפול הבלון נוצר וואקום, אליו נשאבים החלקיקים הבעייתיים. כעת, כאשר מרוקנים את הבלון מאוויר (או נוזל המשמש לנפחו), החלקיקים אשר נמצאים בתחתית הקונוס, ננעלים בפנים וניתן לשלוף אותם החוצה בקלות יחסית.

"נדרש פיתוח מאומץ כדי ליצור בלון שמבחינת הקרדיולוג הוא זהה באיכותו ובעבודה איתו לבלון שאליו הוא רגיל. ובכל-זאת הוא מסוגל לבצע את הפעולה הנוספת הזו", אומר בסר. גם השיפוי הביטוחי למוצר יתבסס על זה של הבלון הרגיל.

ללא ניסויים השוואתיים

המוצר הראשון של החברה מיועד לשימוש בעת פתיחת חסימות בגפיים, שם אין היום תחרות מצד פילטר מאושר לשיווק, ולכן גם לא צריך לעשות ניסויים השוואתיים. כמו-כן, הרגולציה במסלול זה היא קצרה יותר - 510K בארה"ב. בהמשך מתכוונת החברה להתפתח לתחומים הנוספים, כמו חסימות בלב, בצוואר ובכליות.

"אגת גאה להוביל את סבב הגיוס הנוכחי" אמר חנן שניידר, שותף-מנהל בקרן בתגובה לידיעה, "אנחנו מאמינים שלבלון של אנג'יוסלייד יש את הפוטנציאל להיחשב בעולם לסטנדרט החדש של בלון צנתרים לטיפול בתסחיפי דם פריפריאליים ובתסחיפים באזורי העורקים השונים".