פלאפון מנסה לסכל את הרחבת התחרות: תגיש הצעה לרכישת מירס

מירס נמצאת על המדף כבר מספר חודשים ■ השבוע הודיעה גם סלקום על כוונתה להתמודד על רכישת החברה, אלא שהיא לא מאמינה כי קיים סיכוי רב שהעסקה תאושר

החברות הסלולריות יעשו את הכל כדי למנוע הרחבת התחרות בשוק הסלולרי, והיום (ה') מגיע תורה של פלאפון. החברה דיווחה כי היא בוחנת את רכישת מירס, וכי בכוונתה להגיש הצעה לא מחייבת לרכישת החברה.

מירס נמצאת על המדף כבר מספר חודשים, והשבוע הודיעה סלקום על כוונתה להתמודד על רכישת החברה, אלא שהיא לא מאמינה כי קיים סיכוי רב שהעסקה תאושר.

פרטנר לא הגישה בינתיים הצעה לרכישת מירס כיוון שהיא עסוקה בעניינים הקשורים למכירת השליטה בה. סביר להניח שאלמלא כך, גם היא היתה מגישה הצעה לרכישת מירס.

נדגיש כי רשות ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת כבר אמרו בצורה חד-משמעית כי אין בכוונתם לאשר את העסקה, ולכן הודעותיהן של סלקום ושל פלאפון באות כנראה על רקע ניסיונות וגישושים שיש מול רשות ההגבלים העסקיים כדי לאשר את העסקה.

מכירת מירס לאחת החברות הסלולריות תהווה פגיעה חמורה ביכולת הרחבת התחרות בשוק הישראלי, שכידוע רמת התחרות בו אינה גבוהה דיה.

נציין גם כי משרד התקשורת נמצא בעיצומו של הכנת מכרז שנועד לאפשר למירס להרחיב את התחרות על-ידי קבלת תדרים לצורך הקמת רשת חדשה, ולכן האפשרות שהחברה תירכש על-ידי אחת החברות הסלולריות נראית הזויה, וכאמור אין לה סיכוי רב.