התחזקות הדולר החלישה את הנפט; תפוקת אופ"ק גדלה ביולי

הנפט כבר נגע בשיא של 5 שבועות היום, אך התחזקות הדולר הפכה את המגמה ■ תפוקת הנפט של אופ"ק המשיכה לעלות בחודש יולי זה החודש הרביעי ברציפות

מחירו של הנפט ירד היום בדולר לרמה של 70.9 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו-יורק, וזאת על רקע התחזקות הדולר. הקורלציה ההפוכה בין הדולר לנפט באה היום לידי ביטוי, בעוד שהדולר עלה לאור נתוני התעסוקה המפתיעים בארה"ב וסלל לנפט את הדרך לירידות. בסיכום שבועי עלה הנפט ב-2.2%, ובכלל מתחילת השנה התייקר הזהב השחור ב-59%.

נתוני התעסוקה הראו על גריעה של 247 אלך משרות ביולי, בעוד שהצפי היה לירידה של 325 אלף משרות. כמו כן, שיעור האבטלה ירד ל-9.4% בעוד שההערכות המוקדמות דיברו על עלייה ל-9.6%. מייד לאחר פירסום הנתונים הנפט דווקא עלה ל-72.8 דולר לחבית (שיא של כ-5 שבועות), אולם ככל שהזמן עבר ומגמת ההתחזקות של הדולר התבהרה, הנפט נחלש.

הסיבה לקורלציה ההפוכה בין הנפט לדולר פשוטה למדי. מחיר הנפט נקבע בדולרים ומכאן שהוא מושפע משער הדולר. כאשר הדולר מתחזק, הנפט הופך יקר יותר עבור שאר המדינות פרט לארה"ב, ומכאן שהצריכה באותן מדינות אמורה לרדת.

במקביל, אנליסטים בתעשייה מוסרים כי תפוקת הנפט של קרטל אופ"ק עלתה בחודש יולי ב-100 אלף חביות והסתכמה ב-28.57 מיליון חביות ביום. למעשה, מאז חודש אפריל עלתה תפוקת אופ"ק בעקביות מדי חודש ובשוק מעריכים כי אופ"ק ימשיך להעלות את התפוקה כל עוד מחיר הנפט יישאר סביב ה-70 דולר לחבית.

[לטבלת חוזים עתידיים]