לראשונה מזה שנתיים: פרדי מאק רשמה רווח של 768 מיליון ד'

אחרי תשלומים של 1.1 מיליארד דולר בדיבידנד על מניות הבכורה לאוצר האמריקני, חברת מימון המשכנתאות המולאמת הפסידה 374 מיליון דולר ■ שיפור בעסקי גידור ועסקאות חד פעמיות, קיזז את ההפסדים מפעילות האשראי ■ ברבעון הראשון הפסידה 9.9 מיליארד דולר (!) וברבעון המקביל אשתקד הפסידה 821 מיליון דולר

חברת מימון המשכנתאות השנייה בגודלה בארה"ב, פרדי מאק, שהולאמה בספטמבר אשתקד ע"י הממשל האמריקני, דיווחה הלילה (ש') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2009. מהדו"חות עולה, כי לראשונה מזה שנתיים, החברה רשמה רווח רבעוני הודות לעסקי גידור ולעסקאות חד פעמיות, שקיזזו את ההפסדים מפעילות האשראי.

החברה הרוויחה ברבעון השני 768 מיליון דולר, לעומת הפסד של 9.9 מיליארד דולר (!) ברבעון הראשון של השנה, ולעומת הפסד של 821 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד.

אחרי תשלומים של 1.1 מיליארד דולר בדיבידנד על מניות הבכורה לאוצר האמריקני, ששתי החברות המולאומות נדרשות לשלם, פרדי מאק הפסידה 11 סנט למניה - 374 מיליון דולר. החברה שיערכה את שווי ל-8.2 מיליארד דולר, הודות לעלייה של 5.1 מיליארד דולר באקוויטי, על רקע אימוץ שיטת השיערוך החדשה להפסדים. בנוסף, החברה נעזרה בתוספת של 4.2 מיליארד דולר מפעילות הנגזרים.

במהלך הרבעון השני נוספו לחברה 16 אלף משכנתאות, והיא צופה כניסתן של מספר גדול יותר עד סוף השנה.

נזכיר, כי ברבעון הראשון, פרדי אמרה כי לא תזדקק לעוד מימון מהממשל כדי להמשיך ולממן משכנתאות, אך ממשיכה להישען על סיוע ממשלתי כדי לשרוד את המשבר.

פרדי מאק, ויריבתה פאני מיי - החברה הגדולה בארה"ב למימון משכנתאות, נחשבות לברומטר בשוק הדיור האמריקני, והן נדרשות ע"י הממשל לנקוט בפעולות לייצוב השוק המגמגם הזה, גם אם במחיר יקר. יחדיו, שתי החברות מממנות כ-5 טריליון דולר במשכנתאות בארה"ב.

"התחזית שלנו נשארת זהירה, על רקע מספר העיקולים הגדול, שיעור האבטלה הגבוה, מחסור במתן הלוואות בארה"ב, וחוסר המוכנות של הרוכשים לחזור לשוק". אמרו בחברה.