האם נהגים צעירים מעורבים ביותר תאונות דרכים?

עמותת "אור ירוק" החלה בהליך גיוס משפחות למחקר בנושא נהגים צעירים חדשים, תחת השם "השנה הראשונה"

עמותת "אור ירוק" החלה בהליך גיוס משפחות למחקר בנושא נהגים צעירים חדשים אשר נקרא "השנה הראשונה".

המחקר יבחן בזמן אמת את נהיגתם של נהגים צעירים זכרים בגילאי 24-17, שזה עתה קיבלו את רישיונם. זאת באמצעות מערכת טכנולוגית שתותקן ברכב המשפחתי בכדי לספק נתוני נהיגה מתוך הרכב.

הנתונים יצביעו על דפוסי נהיגה ויהוו כלי חשוב לניתוח הנהיגה והפקת תובנות משמעותיות בתחום זה. המחקר ינסה לפצח את השאלה איך נהגים צעירים נוהגים באמת?

שיעור מעורבותם הגבוה של נהגים צעירים בתאונות דרכים אינה בעיה האופיינית רק לישראל אלא נחלתם של מדינות רבות בעולם. על פי מחקרים מהארץ ומהעולם, נהגים צעירים בנים מעורבים בתאונות יותר מאשר נהגות צעירות. הפרדוקס הוא שהסיכון להיות מעורב בתאונת דרכים עולה ככל שלנהג יש פחות ניסיון, אך ככל שנהגים צעירים נוהגים יותר וצוברים ניסיון, כך עולה החשיפה שלהם לסיכון.

ד"ר ציפי לוטן, המדענית הראשית של עמותת אור ירוק, אמרה: "מחלקת המחקר של עמותת אור ירוק מתמחה בנושא נהגים צעירים ובעלת ניסיון מחקרי רב בתחום. עם זאת, יש עוד עבודה רבה לעשות בתחום וחשוב להמשיך ולחקור את הנושא, אשר עדיין אינו נותן תמונה שלמה. המחקר הזה הוא ראשוני וייחודי בכך שהוא מאפשר לנו, באמצעות טכנולוגיה חדשנית, ללמוד איך צעירים נוהגים".

העמותה קוראת לכל מי שרואה לנכון את חשיבות הנושא ועומד בקריטריונים המפורטים, ליטול חלק בפרויקט או לחלופין להעביר את המסר לידיעת משפחות בהן יש נהגים צעירים.

מהעמותה נמסר כי משפחות המעוניינות לקחת חלק במחקר, יתבקשו להתקין את המערכת ברכב ל-12 חודשים, ויקבלו בתמורה 1,000 שקל על השתתפותן במחקר.