ארה"ב: ההוצאה על פרסום מקוון ירדה ברבעון השני ב-7% ל-6.2 מיליארד דולר

מציאות דומה השתקפה גם בנתונים של שוק הפרסום העולמי: היקף הפרסום המקוון הצטמצם ברבעון ב-5.4% ל-13.9 מיליארד דולר, בהשוואה ל-14.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד

ענף הפרסום באינטרנט נחשב לשוק שלא נפגע באופן משמעותי במשבר הפיננסי הנוכחי, אולם גם הוא ממשיך לאותת כי לעולם חוסן: על-פי חברת המחקר IDC, ההוצאה על פרסום מקוון בארה"ב ירדה ב-7% ברבעון השני, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, לסכום של 6.2 מיליארד דולר.

זהו הרבעון השני ברצף שבו נרשמת ירידה בתחום, כאשר האזורים היחידים שמאותתים על ניצני התאוששות הם דרום מזרח אסיה, אוסטרליה ויפן.

ברבעון הראשון של השנה עמד היקף הפרסום המקוון בארה"ב על 5.5 מיליארד דולר - ירידה של 10% בהשוואה ל-6.1 מיליארד דולר שהוצאו ברבעון הראשון של 2008.

מציאות דומה השתקפה גם בנתונים של שוק הפרסום העולמי: היקף הפרסום המקוון הצטמצם ב-5.4% לסכום של 13.9 מיליארד דולר, בהשוואה ל-14.7 מיליארד דולר ברבעון השני ב-2008.

כל הפורמטים המובילים בשוק הפרסום המקוון בארה"ב הציגו ירידה, כאשר הנפגעים העיקריים הם היקף הפרסום בפורמט של מודעות דרושים, שהצטמק ב-17% ברבעון השני, והיקף הפרסום של מודעות דיספליי, שנחלש ב-12%.

לדברי אורן רביב, אנליסט טכנולוגיות חדשות ב-IDC, "שוק הפרסום המקוון האמריקני, הנחשב לגדול בעולם, צפוי להמשיך במגמה השלישית גם ברבעון השלישי והרביעי של השנה, אם כי באותם אחוזי ירידה. אולם, החדשות הטובות הן שהירידות צפויות להיחלש בתחילת 2010, כש-IDC צופה כי השוק יחזור לצמיחה כבר ברבעון השני של השנה הבאה".