גם בצרפת רוצים פיקוח על שכר הבנקאים הבכירים

ביקורת קשה בצרפת על 1.4 מיליארד הדולר שהקצה BNP פאריבה לצורך בונוסים ■ ממשלת צרפת הזרימה בדצמבר 10.5 מיליארד אירו לששת הבנקים המסחריים הגדולים במדינה, לרבות BNP פאריבה וסוסייטה ג'נרל

מאגר הבונוסים של הבנק הצרפתי BNP פאריבה , שמגיע ל-1 מיליארד אירו (1.4 מיליארד דולר), מושך אש מכיוון של הפוליטיקאים הצרפתים, למרות שהוא מתגמד ביחס לבונוסים שיחלקו הבנקים הגדולים בארה"ב.

גולדמן זאקס הקצה 11.4 מיליארד דולר לתגמול ולהטבות במחצית הראשונה של השנה, 49% מהכנסותיו, ומורגן סטנלי ישלם לעובדיו 71% מהכנסותיו. הבנק הגדול באירופה הקדיש להטבות לעובדיו 46% מהכנסות בנקאות ההשקעות שלו לכל עלויות הפעילות הזו, משכר עד מחשבים וטלפונים.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, קרא שלשום (ו') לפיקוח הדוק על שכר הבנקאים, כדי להבטיח שהוא יעלה בקנה אחד עם הכללים שאימצו מדינות ה-20G. סרקוזי אמור להיפגש עם ראשי המערכת הבנקאית ב-25 באוגוסט. הבנקים הצרפתיים חוששים שהגבלות כאלה יקלו על בנקים מתחרים לפתות את עובדי המפתח שלהם לעזוב לבנק שאין עליו מגבלות שכר רגולטוריות.

שון ספרינגר, בעליה של חברת ייעוץ לשכר במגזר הבנקאי מלונדון, Square Mile Services, אומר ש"הלחץ הפוליטי על הבנקים הצרפתים לרסן את רמת השכר שלהם גדול בהרבה מזה שבבריטניה ובארה"ב. זו בעיה שמרחיבה את פערי השכר בין מוסדות שמתגמלים היטב, כמו גולדמן, ובין שאר השחקנים במגרש הזה".

ממשלת צרפת הזרימה בדצמבר 10.5 מיליארד אירו לששת הבנקים המסחריים הגדולים במדינה, לרבות BNP פאריבה וסוסייטה ג'נרל , על-ידי רכישת איגרות חוב נחותות שלהם. בינואר הוזרם סך דומה בסבב חילוץ שני. בתמורה הסכימו הבנקים להגדיל את ההלוואות.

נגיד הבנק של צרפת, כריסטיאן נוייה, שנועד שלשום עם בנקאים בכירים, אמר כי לדעתו "תוכנית התגמול של BNP אינה מפירה את כללי 20G, אך אנו נבדוק זאת". שרת האוצר כריסטין לגארד אמרה בראיון רדיו שנחוצים כללים בינלאומיים, כדי להבטיח שהבונוסים אינם מעודדים לקיחת סיכונים מופרזים, ושסוחרים לא יעבירו את פעילותם למדינות עם רגולציה קלה יותר.