זאת לא גאווה

ההומואים נאבקים על זכותם להיות שונים, אך בועטים בזכות השונים להיות שונים מהם

אווירת היסטריה מלווה את כל מה שקורה סביב הקהילה ההומואית מאז הרצח במועדון. קודם כל עוד לא תפשו את הרוצח, עוד לא ממש יודעים מה היו המניעים ובין רגע זה כבר לא משנה, כי העם, או חלק ממנו, החליט שהרצח כוון נגד ההומואים ככלל, כדי להפחידם, לנקום בהם, לבער אותם. ומי הרוצח? גם על כך כבר סוכם, ברור שמדובר באדם ששונא הומואים. למה? הרי יש כל כך הרבה אפשרויות אחרות? למשל נקמה אישית; סתם מופרע; קנאה; מריבה.

"יחתכו אותי בתקשורת"

מי שיצא בזעקה של "רוצחים אותנו כי אנחנו שונים" הם, כמובן, ההומואים. ההישג הגדול שלהם שהצליחו להדביק בהיסטריה שלהם את התקשורת שדם וסקס הפכו להיות לחם חוקה, ובכוחות משותפים הם גררו לענין גם אנשים מיושבים ושקולים כמו שמעון פרס גדעון סער, יצחק הרצוג, רון חולדאי ועוד כאלה. פניתי אל פוליטיקאי מהזן הזה שגם השתתף בהילולת המחאה, והוא אמר: "מה אתה רוצה שאעשה? אם לא אתבטא באופן כזה הם יחתכו אותי בתקשורת".

פוקס זורק שמות

דוברי ההומואים ושאר נואמים הרבו לדבר על החופש, זכות הביטוי ושאר זכויות יפות שהם דורשים ושללא ספק מגיעות להם כמו לכל אזרח אחר. אבל הם עצמם קצת פחות רגישים לזכויות אלה כאשר מדובר במתנגדיהם, אבל בעיקר באלה שלדעתם חוששים לצאת מהארון.

את אלה הם ממש מתעבים. הנה דברים שאמר לעתונות אחד ממנהיגי ההומואים, הבמאי איתן פוקס: "מצער אותי שיהודה פוליקר לא מכיר במה שמוטל עליו כדמות ציבורית, כמו שמצער אותי שהאמניות יהודית רביץ ואורנה בנאי לא נמצאות".

פתיחת ארונות בכוח

למה מצא פוקס לנכון לציין את הארבעה האלה, כאשר יש עוד עשרות אמנים שלא השתתפו בעצרת? מכיוון שלגבי הארבעה יש שמועות שהם לא רוצים לצאת מהארון. האם הם באמת הומואים?

לא יודע, ואני גם לא רוצה לדעת, מכיוון שזכותו של כל אדם לנהוג במיניותו כרצונו. האם הזכות להסתיר העדפות מיניות אינה שווה לזכות להחצין אותן? ובכן, לא על פי ההומואים. מי שמסתתר בארון, כהגדרתם הם ירדפו אותם ויוציאו אותם משם בכוח, בין השאר על ידי איזכור שמותיהם - שיטה ששימשה את כל ציידי המכשפות לדורותיהם.

שונים מהשונים

גם זה סוג של אלימות. גם זה סוג של פגיעה בזכויות אזרח בסיסיות. גם ההתנהגות הזאת היא פגיעה מהסוג שההומואים נואמים בלהט נגדה. המאבק של ההומואים הוא על זכותם להיות שונים, אבל הם בועטים בזכותם של השונים להיות שונים מהם.