לא רק כספומט: באיזו רשת חנויות נוחות הכי נוח למשוך מזומן

שופרסל, סופר-פארם וחנויות הנוחות מנטה, yellow ו-so good מאפשרות כיום למשוך כסף מזומן ■ בסופר-פארם נגבית העמלה הנמוכה ביותר, וברשת מנטה ניתן למשוך כסף עם כל כרטיס מגנטי בנקאי

למרות שכרטיסי האשראי הפכו עם השנים לחלק בלתי נפרד מארנקם של מרבית הצרכנים, ו"גיהוצם" הפך לפעולה שגרתית - יש עדיין מקרים שבהם קיים צורך בשטרות אמת.

בשבועות האחרונים גדל משמעותית מגוון האפשרויות למשיכת מזומן, עד כדי כך שכמעט ניתן לומר שכיום התירוץ "נתקעתי בלי מזומן" כבר לא תקף.

אחרי שגם בחנויות הנוחות של 3 חברות הדלק הגדולות וגם רשת שופרסל מאפשרות משיכת מזומן באמצעות כרטיס אשראי בקופות - ניתן בשקט לומר שכיום ניתן למשוך מזומן תחת כל עץ רענן, סביב השעון.

הסנונית האחרונה בתחום הגיעה מכיוונה של מנטה, רשת חנויות הנוחות של חברת דלק, המאפשרת משיכת מזומן באמצעות כל כרטיס מגנטי בנקאי, לרבות כרטיסי כספומט ובנקט, פרה-פייד ואשראי מקומי או מחו"ל.

משיכת מזומן בבתי עסק, כמו גם במכשיר כספומט שאינו בסניף הבנק בו מתנהל החשבון, כרוכה בתשלום של עמלה הנעה בין 5-5.5 שקלים, ותלויה באישור חברת האשראי. במשיכת מזומנים בסניף בו מתנהל החשבון יחוייב החשבון בעמלת שורה בגובה 1.21 שקל.

את העמלה הנמוכה ביותר למשיכת מזומן מציעה סופר-פארם, הגובה עבור שירות המשיכה עמלה של 2.5 שקלים. שופרסל גובה עמלה של 5 שקלים ממחזיקי כלל כרטיסי האשראי ומעניקה למחזיקי האשראי של הרשת הטבה בדמות הנחה של שקל, כך שהעמלה שתגבה מאלה תעמוד על 4 שקלים.

גם ברשתות מנטה ו-so good עומדת העמלה על 5 שקלים, ואילו ב-yellow יגבו מכם עבור השירות 5.5 שקלים עבור כל משיכה.

משיכה מינימלית של 50 שקל

בשונה ממשיכת מזומן במכשירי כספומט בנקאיים, שם תלוי גובה המשיכה המאושרת בסוג כרטיס האשראי, והיא נעה בין 50 שקל לכרטיסי אשראי לנוער ועד ל-2,000 שקל ביממה לכרטיסי פלטינום - בחלק מחברות האשראי משיכת מזומנים ברשת שופרסל או בחנויות הנוחות של חברות הדלק מוגבלת.

את הסכום הגדול ביותר ביממה - עד 1,000 שקל - ניתן למשוך בחנויות הנוחות של סונול (בשתי משיכות נפרדות של 500 שקל ביממה).

אם תבקשו למשוך מזומן בשופרסל ובמנטה, תאלצו להספק בעד 400 שקל ביממה. בסניפי סופר-פארם יסכימו להנפיק לכם עד 500 שקל בכל יממה, וב-yellow תוכלו למשוך עד 600 שקל.

כמובן שניתן למשוך גם סכומים נמוכים יותר, אולם יש לזכור כי את המזומנים תקבלו בכפולות של 50 שקל, ומכאן שסכום המשיכה המינימלי עומד על 50 שקל בכל פעולה.

44