ייצוגית: מי עדן ונביעות מוכרות מים שאינם מינרליים עפ"י התקנות

בתביעות, בהיקף כ-1.45 מיליארד שקל, נטען כי המים שמי עדן ונביעות מוכרות אינם עומדים בדרישות תקנות בריאות העם, המגדירות "מים מינרליים" כמים שלא עברו כל טיפול ושהגיעו ממקור המים ישירות למקום המילוי

מי עדן ונביעות מוכרות מים שאינם מינרליים כהגדרתם בתקנות המחייבות - כך נטען בתביעות ובבקשות לאישורן כייצוגיות בהיקף של כ-1.45 מיליארד שקל, שהוגשו היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד מי עדן ונביעות.

לטענת התובעת, דורין שמיר מתל-אביב, המים שמי עדן ונביעות מוכרות אינם עומדים בדרישות תקנות בריאות העם, המגדירות "מים מינרליים" בין השאר כמים אשר לא עברו כל טיפול, ככאלה שהגיעו ממקור המים למקום המילוי באופן ישיר.

התובעת טוענת כי בניגוד לפרסומי מי עדן ונביעות, המעיין ממנו שואבות החברות את המים אינו מוגן מזיהומים ואף הזדהם בפועל. כמו כן, לטענתה, המים עוברים טיפול הכולל סינון נגד חיידקים, דהיינו המים זקוקים לטיפול טרם שתייתם.

לדברי התובעת, לו היא היתה יודעת בעת את העובדות לאשורן ואת ההטעיה שבפרסומי החברות - לא היתה רוכשת את המים שלהן.

התובעת מאשימה את מי עדן ונביעות בהטעיה של ציבור הצרכנים בפרסומים השונים שלהן לגבי המים, המעיין ממנו הם מופקים ותכונותיהם.

התובעת מבקשת מבית המשפט לחייב את מי עדן ונביעות לפצות את לקוחותיהן בגין הפגיעה באוטונומיה שלהם ברצונם החופשי ובעוגמת-הנפש שנגרמה להם עקב מעשיהן ומחדליהן.

סכום התביעה הייצוגית נגד נביעות נאמד ב-805 מיליון שקל, ואילו סכום התביעה הייצוגית נגד מי עדן נאמד בכ-648 מיליון שקל.

טרם התקבלה תגובתן של מי עדן ונביעות. (תא 1868-9/09).