ממשיכה להתרחב: כמעט חינם במו"מ לרכישת רשת חביב

מנהלת מו"מ לרכישת הסניפים בקריית-אונו ובגבעת-שמואל, וזאת לאחר שחתמה על הסכם לשכירת מבנה סניף הדגל של חביב בירקונים ■ לפי הערכות, הפדיון השנתי של הסניף בירקונים עומד על כ-150 מיליון שקל

רשת מחסני כמעט חינם מנהלת משא-ומתן לרכישת רשת חביב - כך נודע ל"גלובס". הרשת מנהלת משא-ומתן לרכישת שני הסניפים, בקריית-אונו ובקניון הגבעה בגבעת-שמואל, וזאת לאחר שחתמה על הסכם לשכירת מבנה הסניף המרכזי של רשת חביב בירקונים.

סניף רשת חביב בירקונים מצוי בבעלות יוסי חביב, יעקב תאסט ויחזקאל אצלן. שני סניפיה האחרים של רשת חביב, בקריית-אונו ובקניון הגבעה בגבעת-שמואל, נמצאים בבעלותו של יוסי חביב.

כפי שנחשף ב"גלובס" ביוני האחרון, רשת מחסני כמעט חינם שבבעלות האחים רני ועדי צים, חתמה על הסכם לשכירת המבנה בירקונים שבו פועל סניף הדגל של רשת חביב. ההסכם שנחתם מול בעל הנכס נעשה שלא על דעת בעלי רשת חביב, שאף מסרו ל"גלובס" כי הם מנהלים משא-ומתן עם בעל הנכס להארכת חוזה השכירות. לפי הערכות, חוזה השכירות כולל גם תשלום חד-פעמי לבעל הנכס בגובה 5-10 מיליון שקל.

הסניף בירקונים משתרע על כ-2,200 מ"ר ומהווה את סניף הדגל של רשת חביב. לפי הערכות, הפדיון השנתי של הסניף עומד על כ-150 מיליון שקל. הסניף בירקונים נחשב לאחד מדגלי הקמעונאות הפרטית בארץ. הערכות הן כי בימי השיא הגיע הסניף לפדיון שנתי של 240 מיליון שקל ויותר. בשוק מעריכים כי שווי פעילות הסניף עומד היום לכל הפחות על כ-30 מיליון שקל. חוזה השכירות במקום אמור להסתיים בחודש הנוכחי.

ל"גלובס" נודע עוד כי במקביל למשא-ומתן המתנהל לרכישת שני הסניפים הנותרים ברשת חביב, מנהלת רשת כמעט חינם משא-ומתן מקביל לפיצוי בעלי הסניף בירקונים.

רשת מחסני כמעט חינם, שהוקמה ב-1999, מונה היום 20 סניפים בפריסה ארצית. הסניף האחרון ברשת נחנך לפני כשבועיים בקריית-ביאליק (1,700 מ"ר) בהשקעה של 6 מיליון שקל. עד לסוף השנה הנוכחית עתידה הרשת לפתוח שני סניפים נוספים באור-עקיבא (3,000 מ"ר) וביבנה (3,200 מ"ר), בהשקעה נוספת של 16 מיליון שקל. יצויין כי במהלך 2008 רכשה כמעט חינם שני סניפים מרשת טיב טעם, בנצרת ובמודיעין.

אם יושלם מהלך רכישת רשת חביב, הרי שמדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ביותר לרשת כמעט חינם הנמצאת בקצב פיתוח מואץ. מחזור המכירות של כמעט חינם הסתכם ברבעון הראשון השנה ב-182.2 מיליון שקל, שהניבו רווח תפעולי של 15.95 מיליון שקל. הרשת חתמה את הרבעון עם רווח נקי של 8.41 מיליון שקל. לפי הערכות, מחזור המכירות השנתי של רשת חביב עומד על כ-250 מיליון שקל בשנה, המהווה קרוב לשליש ממחזור המכירות הנוכחי של כמעט חינם.

יחזקאל אצלן מסר בתגובה "שום דבר עוד לא סגור". יוסי חביב ורשת כמעט חינם סירבו להגיב לידיעה.