דרמה בצמרת צה"ל: תא"ל פארס התפטר לאחר שנתפס בשקר

עימאד פארס, מפקד עוצבת הגליל היוצא, דיווח על תאונת דרכים בה היה מעורב רכבו הצבאי, וטען כי אשתו נהגה ברכב, והוא היה לצידה. כעבור כמה שעות שינה גרסתו ■ הפצ"ר הורה לפתוח בחקירה בחשד לעדות שקר

התפטרות דרמטית בצה"ל: מפקד עוצבת הגליל היוצא, תת אלוף עימאד פארס, הודיע על התפטרותו מהצבא בעקבות דיווח שקרי שמסר על תאונה בה היה מעורב, זאת יממה אחת בלבד לאחר סיום תפקידו כמפקד אוגדה.

תא"ל פארס דיווח לפני כשבועיים על תאונת דרכים בה היה מעורב רכבו הצבאי, וטען כי אשתו נהגה ברכב. פארס טען כי הוא ישב לצידה ברכב. על פי חוקי צה"ל, מותר לבת הזוג לנהוג ברכב רק כשהקצין יושב לידה.

כעבור כמה שעות שינה פארס את גרסתו, והודה כי לא היה עם אשתו ברכב בשעת התאונה. בעקבות שינוי הגרסה, החליט הפרקליט הצבאי הראשי לפתוח בחקירת מצ"ח כנגד הקצין בחשד לעדות שקר. בין היתר הוחלט לעכב את מינויו של תא"ל פארס למפקד קורס מג"דים, כפי שתוכנן מראש.

לאחר הודעת הפצ"ר על פתיחת החקירה נגדו, הודיע תא"ל פארס לרמטכ"ל גבי אשכנזי על התפטרותו המיידית מצה"ל. לרמטכ"ל לא נותרה ברירה - והוא קיבל את ההתפטרות. "אני מבקש לנהוג כקצין וכמפקד, ולפעול כפי שחינכתי ותבעתי מפקודיי בעבר ובמשך כל שירותי הצבאי", אמר פארס בשיחתו עם הרמטכ"ל.

היסטוריה בעייתית של קצין בכיר

זוהי לא הפעם הראשונה בה מעורב פארס בתקריות שלא הולמות קצין במעמדו. לפני כחמש שנים הורשע פארס בבית הדין הצבאי בתל-אביב בהתנהגות שאינה הולמת קצין, אולם זוכה משלושה מבין שבעת סעיפי אישום שהוגשו נגדו, בהם עבירות של תקיפת שוטרים בתפקיד, תקיפת שוטר צבאי בתפקיד, תקיפת חייל.

לפני שבע שנים, באירוע של יוצאי פלוגת הסיור הדרוזית, דרשו שוטרים מפארס, אז מפקד חטיבת גבעתי, להזיז את הג'יפ ששכר עבורו צה''ל מהמדרכה שעליה חנה. כעבור זמן קצר התפתחו חילופי דברים בין פארס לשוטרים, שניסו לעצור אותו.

מכיוון שפארס התנגד למעצר, לשוטרים לא נותרה ברירה אלא לכפות אותו באזיקים. בהמשך התברר שפארס תקף גם שוטר מתנדב במשטרה צבאית, שלא היה באותה עת בתפקיד. בסופו של דבר לא הועמד פארס לדין במקרה זה.