פייסבוק רוכשת את אתר שיתוף התוכן FriendFeed

ההיקף הכספי של העסקה לא נמסר ■ FriendFeed הוא פלטפורמה בה יכולים הגולשים לשלוח הודעות, לדון בנושאים משותפים ולחוות את דעתם על אירועים ומוצרים שונים ■ מייסדים FriendFeed יקבלו תפקידים בפייסבוק

פייסבוק, הרשת חברתית הגדולה בעולם והאתר הרביעי בגודלו בעולם, הודיעה היום (ב') כי היא רוכשת את FriendFeed, אתר שיתוף התוכן וההודעות המקוונות. היקף הכספי של העסקה לא פורסם.

FriendFeed הוא פלטפורמה בה הגולשים יכולים לשלוח הודעות ברשת זה לזה, לדון בנושאים משותפים ולחוות את דעתם על אירועים ומוצרים שונים בתקשורת - כגון סרטוני וידיאו, בלוגים, פוסטים שונים שהועלו לרשת, אתרים וכדומה.

במסגרת הרכישה, המייסדים של FriendFeed יקבלו תפקידים בכירים בתחום המוצר וההנדסה של פייסבוק, וכל עובדיו של האתר הנרכש יסופחו לפייסבוק.

נזכיר כי על-פי נתוני comScore, מספר הגולשים בעולם שביקרו בפייסבוק ביוני צמח ב-24% ל-340 מיליון גולשים, ובשנה האחרונה זינק מספר המבקרים באתר ב-157% ל-208 מיליון גולשים נוספים. מספר הרשומים באתר הוא 250 מיליון - פי 100 מאשר ל-FriendFeed, כך על-פי Comete.com.

הגידול המרשים הופך את פייסבוק לאתר הרביעי בעולם, לאחר אתרי גוגל, מיקרוסופט ויאהו. כך הצליח פייסבוק באוגוסט 2008 לעקוף את אמזון, לגבור על eBay בינואר 2009 ועל AOL בחודש לאחר מכן - ולבסוף לעקוף את אתרי ויקימדיה בחודש שעבר.