הודו שוב לוחצת על כי"ל: עלולה לרכוש פחות אשלג בגלל בצורת

שר הכימיקלים ההודי אמר לסוכנות בלומברג כי הודו תרכוש פחות דשנים מכפי שהתחייבה בשל בצורת באזורי הגידול החקלאי ■ הערכות: סין מכוונת למחיר של 400-450 דולר לטון ■ המניה עברה לירידות

איתותים נוספים על החולשה בשוק האשלג העולמי לוחצים על מניית כי"ל . המניה עלתה הבוקר בכ-1.5% אך העלייה התמתנה לאחר ששר הכימיקלים ההודי אמר לסוכנות בלומברג כי ייתכן והודו תרכוש כמות נמוכה יותר של אשלג מכפי שהתחייבה, בשל בצורת באזורי הגידול החקלאי במדינה.

זוהי תקופת המונסון בהודו, התקופה הגשומה ביותר, אולם תקופת המונסון הנוכחית היא החלשה ביותר מזה 5 שנים, מה שעלול להביא לירידה בייבוא האשלג.סריקנט ג'נה, שר הכימיקלים והדשנים של הודו, אמר כי "מצב הבצורת הוא רע מאוד וללא ספק הביקוש לדשנים ייפול".

הודו התחייבה לרכוש בסך הכל 2.16 מיליון טון אשלג. בחודש שעבר היא חתמה על חוזה חדש עם כי"ל לרכישת 750 אלף טון אשלג במחיר של 460 דולר לטון, מחיר הנמוך ב-26% מזה של השנה שעברה. היקף העסקה הינו כ-345 מיליון דולר.

ב-161 מתוך 626 המחוזות בהודו הוכרז מצב בצורת. למצב בהודו השפעה ישירה גם על המו"מ שמנהלות יצרניות האשלג מול סין. ההערכות בשוק הן כי סין מכוונת למחיר נמוך יותר מזה של הודו - 400-450 דולר לטון.

מוקדם יותר היום הוריד HSBC את תחזית מחיר האשלג הממוצע בו תמכור כי"ל השנה. האנליסטים מעריכים כי מחיר האשלג הממוצע בו תמכור כי"ל במחצית השנייה של השנה ירד ב-19% ל-515 דולר לטון, והם צופים כי את שנת 2009 תסגור כי"ל עם מכירות של 2.42 מיליון טון אשלג, ירידה של 11.6% בהשוואה לשנת 2008.