עסקים כרגיל? ערוץ 10 משיק את העונה השלישית של "הישרדות"

צפוי להשקיע בעונה השלישית של סדרת הריאליטי כ-5 מיליון דולר ■ ימי השידור של "הישרדות הפיליפינים" יהיו גם הפעם רביעי ושבת - החל מה-29 לאוגוסט, וצפויה תחרות קשה על הרייטינג מול ימי השידור של רשת

חוזרים לנוסחה המנצחת: העונה השלישית של "הישרדות" - "הישרדות הפיליפינים" - תשודר בימי רביעי ושבת, כפי שנעשה בעונה הראשונה והשנייה. הבחירה של ימי השידור נקבעה לאחר כמה שיבוצים לא מוצלחים שהיו בעונות הקודמות.

העונה החדשה של "הישרדות", שתעלה בערוץ 10 בשבת של ה-29 לאוגוסט, היא תוכנית הדגל של ערוץ 10, ועצם ההחלטה להעלותה בעיתוי הנוכחי - על אף שתוכנן כך מראש - מציגה את נחישותה של "ישראל 10" להמשיך ולשדר, על אף המשבר בו מצוי הערוץ והעובדה שטרם נחתם הסדר באופן סופי.

מערוץ 10 נמסר היום (ג') כי "עם אקורד הסיום של משבר ערוץ 10, מתפרסם הבוקר כי העונה השלישית של תוכנית הדגל בערוץ, 'הישרדות - הפיליפינים', תושק ותשודר מדי שבת ורביעי, ימים שהפכו למזוהים עם 'הישרדות' כבר מעונתה הראשונה. בערוץ 10 החליטו כי מרכז הכובד יהיה הפעם המתמודדים עצמם, על השינויים והחוויות שעוברים עליהם במהלך המשחק.

נתי דינר, סמנכ"ל הפרוגרמינג והשיווק בערוץ 10, התייחס למועד ההשקה ולימי השיבוץ: "השבת האחרונה בחופש הגדול היא הזדמנות מצוינת להשיק את העונה החדשה של 'הישרדות'. מטרתנו היא לשרת נאמנה את צופינו, ולכן החלטנו לדבוק בשילוב החזק של ימי שבת ורביעי, כמו בעונות הקודמות.

"לרגל ההשקה אנו יוצאים בקמפיין שיווקי נרחב, שכולל - בנוסף לפרומואים הייחודיים במסך ערוץ 10 - גם תמהיל של מגוון ערוצי המדיה, בהם אינטרנט ושלטי חוצות. השקת 'הישרדות' תהיה הראשונה מתוך לוח תוכניות החורף, שצפוי לעלות במלואו מיד אחרי החגים".

העונה השלישית של "הישרדות", כמו גם שתי עונותיה הראשונות, נחשבת להפקה היקרה ביותר של ערוץ 10, שנאמדת בכ-5 מיליון דולר. גם בעונה הנוכחית, שמופקת על-ידי חברת ההפקה אבוט-רייפ-המאירי, גיא זוארץ ישמש כמנחה התוכנית שתצולם כאמור בפיליפינים.

המתכון המנצח: פריסת העונה על פרקים רבים

העונה הראשונה של "הישרדות" חוללה מהפכה בשוק הטלוויזיה הישראלית במספר היבטים. ראשית, זו היתה פעם ראשונה שערוץ 10 הצליח לפצח את מחסום הצופים ולנגוס נגיסה משמעותית בערוץ 2 ובעיקר בזכיינית רשת.

שנית, ערוץ 10 לקח על עצמו את ההימור להפיק את "הישרדות", הימור שסירבו לקחת על עצמן קשת ורשת, בין השאר לאור עלויות ההפקה הגבוהות של תוכנית מסוג זה.

בנוסף, מאז עליית העונה הראשונה של "הישרדות", ההפקות הטלוויזיוניות בארץ של תוכניות הריאליטי הפכו לגרנדיוזיות, ולא פעם השאירו את הזכיינים עם "חורים" גדולים של הפסדים.

הדרך היחידה להפקת תוכניות בעלויות כה גבוהות בארץ, בה מספר הצופים קטן יחסית לאור גודל האוכלוסין, היא מתיחת עונה שלמה על פני עשרות פרקים. גם העונה השלישית של "הישרדות" מתפרסת כמו בעונותיה הקודמות על 40 פרקים, כך שעלות פרק אחד נאמדת בכ-125-150 אלף דולר - עלות נמוכה יחסית, אולם מתיחת הפרקים יוצרת גם פגיעה ברייטינג.

עתה ינסו בחברת ההפקה ובערוץ 10 להביא ערכים מוספים לתוכנית, כמו התמקדות במשתתפים, כדי למנוע נטישת צופים בגין "מריחה" של התוכנית על פני מספר רב של פרקים - הדבר היחיד שיכול להצדיק את עלויותיה הגבוהות.