ה"וולט" של GM צפויה להציג צריכה של מעל ל-40 ק"מ לליטר

יצרנית הרכב האמריקנית שחזרה מפשיטת רגל צפויה הציג היום את המכונית הנקייה בארה"ב ■ בדרך עירונית צפויה ההיברידית שפותחה על ידי GM לצרוך כ-60 ק"מ לליטר בלבד

פריץ הנדרסון, מנכ"ל GM , ענקית הרכב שחוזרת מפשיטת רגל, צפוי להכריז היום על נתוני צריכת הדלק של השברולט וולט - המכונית ההיברידית שפיתחה החברה. הנתונים שאמור להציג הנדרסון על פי התחזיות הם נתונים מאוד מעודדים.

ההיברידית החדשה של GM צפויה לרשום צריכת דלק של כ-60 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ולהגיע לצריכת דלק משולבת של כ-41.5 ק"מ לליטר - נתון טוב פי 2 מצריכת הדלק של הטויוטה פריוס, ההיברידית הנפוצה ביותר בשוק הרכב העולמי.

שברולט וולט

חשיבותו של הנתון היא לא רק בחסכון הדלק שלו, הנתון ייקבע את היקף הסיוע והתמיכה שייתן הממשל האמריקני לפרויקט שלח ייצור המכונית כשכמה שהמכונית ירוקה יותר כך הסיוע יהיה גדול יותר, אם הנתונים יתבררו כנכונים, הרי שהוולט היא המכונית ה"נקייה" ביותר שמוצעת בשוק הרכב העולמי.

המחיר הצפוי של הוולט צפוי לעמוד על כ-40 אלף דולר בארה"ב מחיר כמעט כפול ממחירה של טויוטה פריוס שנמכרת היום בארה"ב ב-22 אלף דולר. אחד היתרונות של הוולט הוא היכולת שלה לנסוע בדרך עירונית כ-64 ק"מ תוך כדי שימוש בסוללת הרכב בלבד - דבר שמתאפשר כיום בפריוס במהירויות נמוכות ולמרחק מוגבל מאוד .