בטר פלייס במגעים לשילוב הרכב החשמלי במערכת הביטחון

בשלב הראשון מתמקדים המגעים בהקמת פיילוט של כמה עשרות אבות-טיפוס של כלי רכב חשמליים מדגם רנו פלואנס ■ כלי הרכב מצוידים בפיתרון של סוללה נשלפת להחלפה מהירה ובטווח נסיעה של 160 ק"מ

חברת בטר פלייס (Better Place) מנהלת מגעים עם משרד הביטחון במטרה להכניס את המכונית החשמלית לציי הרכב של מערכת הביטחון. ל"גלובס" נודע כי בשלב הראשון מתמקדים המגעים בהקמת פיילוט של כמה עשרות אבות טיפוס של כלי רכב חשמליים מדגם רנו פלואנס. מדובר על רכב שמיוצר עבור בטר פלייס.

כלי הרכב מצוידים בפיתרון של סוללה נשלפת להחלפה מהירה ובטווח נסיעה של 160 קילומטרים. רנו צפויה לייצר החל מסוף השנה כמות ניסיונית ומוגבלת של כלי הרכב הללו, שמיועדים לניסוי בישראל ובדנמרק. במסגרת המגעים נבחנת אפשרות להקים אב טיפוס של תחנת החלפת סוללות במתחם של משרד הביטחון בקריה בתל אביב.

על פי הערכות, כלי הרכב החשמליים ישתלבו בין היתר במערך צי השירות שמנוהל על ידי משרד הביטחון המונה מאות כלי רכב, או ציי הרכב של צה"ל המונה 8,000 כלי רכב. רכישת רכב חשמלי עבור הצי של צה"ל עלולה להיות מורכבת מעט מכיוון שהצי מוחזק בליסינג תפעולי ונמצא בבעלות חברת ליסינג חיצונית עם הסכם למספר שנים. אפשרות נוספת בעלת סיכויים גבוהים היא שילוב של כלי רכב החשמליים לתנועה בתוך בסיסי צה"ל.

יצוין כי משה קפלינסקי, סגן הרמטכ"ל לשעבר ומנכ"ל בטר פלייס, אמר לפני כשנתיים ל"גלובס" כי "קיים היגיון רב בשילוב כלי רכב חשמליים במערך הרכב של צה"ל".

בטר פלייס אישרה בתגובה את המגעים ומסרה כי "החברה פועלת מול משרד הביטחון בדומה לחברות גדולות אחרות במשק, על מנת לבחון התאמת פתרון רכב חשמלי לשימושם. החברה אינה נוהגת למסור פרטים על סטטוס הפעילות שלה".