אמריקן קולוני מתקשה לחדש הביטוח לאחריות נושאי המשרה

בעקבות השחיקה בהון העצמי של החברה עקב הפסדיה ירד סכום הכיסוי שהעניק כתב השיפוי ■ דירקטוריון החברה החליט לתקן את כתב השיפוי בסכום התואם את הסיכון הכרוך בפעילותם של נושאי המשרה בחברה

חברת הנדל"ן אמריקן קולוני הנמצאת בשליטת משה גבריאלי ורועי לוסטרניק מתקשה לחדש את פוליסת ביטוח האחריות לנושאי משרה על רקע מצבה הקשה ושחיקת ההון העצמי שגרמה לפגיעה מהותית בכתבי השיפוי.

לאור השינויים בכללי החשבונאות והשחיקה בהון העצמי של החברה עקב הפסדיה, נשחק מאוד סכום הכיסוי שהעניק כתב השיפוי בניגוד לכוונה המקורית של החברה. לפיכך החליט דירקטוריון החברה לתקן את כתב השיפוי בסכום התואם את הסיכון הכרוך בפעילותם של נושאי המשרה בחברה.

בחודש שעבר הודיעה אמריקן קולוני שלא תוכל לעמוד בהחזרים למחזיקי האג"ח שלה בזמן. התשלום הקרוב בסך 17.6 מיליון שקל ידחה ובמקביל מנהלת החברה משא ומתן בכדי להגיע להסדר חוב עם שתי סדרות האג"ח.

בימים הקרובים החברה נדרשת ומתכוונת להעביר כ-600 אלף אירו לשני בנקים שונים באירופה, כדי להימנע מחילוט נכסים המשמשים בטוחות. אמריקן קולוני מאמינה בפרויקטים שלה ברומניה ובהונגריה ובפרויקטים השונים של בישראל ולכן מנסה להשיג דחיית תשלומים ממחזיקי האג"ח בכדי להימנע ממכירה ב"פייר סייל".